Fandom

Minecraft Wiki

Zombikyläläinen

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit16 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

Zombikyläläinen
Zombi kyläläinen.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (10)

Vahinko

Helppo: HP1.pngHP2.png (1,5)
Normaali: HP1.pngHP1.pngHP2.png (2,5)
Vaikea: HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP2.png (3,5)

Spawnaus

Mihin vain (Valoisuus 7 tai vähemmän) Tai jos zombi tappaa kyläläisen Iglut

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Mädäntynyt liha

Spawnmuna

Spawn5.png

Spawnmunan datanumero

383:54

Zombikyläläinen eli Zombie Villager on joukko, joka lisättiin peliin julkaisussa 12w32a. Se voi spawnata, kun zombi tappaa kyläläisen tai kun ihan satunnaisesti vaan zombin tilalle spawnaa zombikyläläinen.

Käytös

Kuten zombi, zombikyläläinen vaeltaa ympäriinsä varoen kuitenkin pudotuksia. Lisäksi se yrittää tappaa kyläläisiä kuten zombit. Zombikyläläiselle saattaa myös spawnata aseita, tai suojavarusteita. Joillekin zombikyläläisille, kuten zombeille ja luurangoille, voi "pukea" suojavarusteita, aseita, työkaluja tai muita tavaroita heittämällä ne zombikyläläisiä päin tai saamalla zombikyläläiset kävelemään niiden päältä. Myös jos kuolee zombikyläläisen vieressä, zombikyläläinen voi ottaa itselleen minkä tähansa tavaran. Jos zombikyläläinen tappaa pelaajan, jolla on ase kädessä, se ottaa aseen automaattisesti itselleen. On mahdollista, että kuollessaan zombikyläläinen (kuten zombikin) pudottaa mahdollisesti tavaran, jota se kantaa. Tämä ei ole kuitenkaan kovin yleistä.

Muuttaminen

Zombikyläläisen voi muuttaa kyläläiseksi heittämällä sitä ensin räjähtävän heikkouden taikajuoman ja sen jälkeen painamalla kultainen omena kädessä hiiren oikeaa nappia. Zombikyläläisestä kuuluu silloin karmiva ääni joka kuulostaa hieman samanlaiselta ääneltä kuin zombin ääni, kun se rikkoo oven. Kun ääni on kuulunut, alkaa zombikyläläisen ympärillä leijailla punaisia kuplia. Zombikyläläisen muuttuminen voi kestää muutaman minuutin tai jopa yli Minecraftin vuorokauden. Kyläläisen ammatti on satunnainen.

Galleria

Triviaa

  • Jos zombi tappaa lapsikyläläisen, siitä tulee "vauvazombikyläläinen" joka on nopeampi kuin normaali zombikyläläinen, eikä se syty tuleen auringonvalosta.
  • Joskus jos zombi tappaa kyläläisen, voi olla ettei zombikyläläistä tulekkaan, vaan kyläläinen kuolee.
  • Rautajätti tappaa zombikyläläisiä kuten zombejakin.
  • Zombikyläläinen voi rikkoa puuovia kuten zombi.
  • Zombikyläläinen on käytökseltään täysin samanlainen kun zombi, mutta vain naamasta ja repeilleestä vaatetuksesta sen tunnistaa zombikyläläiseksi.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki