Fandom

Minecraft Wiki

Sikazombi

Ohjattu sivulta Zombie-sika

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit26 Share

Sikazombi
Zombi-Sikamies.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (10)

Vahinko

Helppo: HP1.pngHP1.pngHP2.png (2,5)
Normaali: HP1.pngHP1.pngHP1.png (3)
Vaikea: HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP2.png (3,5)

Spawnaus

Horna (Riippumatta valoisuudesta)
Salaman osuminen sikaan

Luonne

Neutraali

Pudotukset

Spawnmuna

Spawn12.png

Spawnmunan datanumero

383:57

Miekatonzombiesika.png

Zombie-sika ilman miekkaa.

Sikazombit eli Pig Zombie:t ("Zombie Pigman:it") ovat Alpha -versiosta lähtien pelissä ollut joukko. Kuollessaan sikazombit voivat pudottaa mädäntyneitä lihoja ja kultakimpaleita. Sikazombeja spawnaa vain Hornaan.

Käytös

Sikazombit vaeltavat ympäriinsä ilman määränpäätä, mutta varovat kielekkeitä ja pudotuksia. Jos pelaaja menee sikazombin lähelle, se kääntää päänsä pois jatkaen vaelteluaan. Sikazombit spawnaavat yleensä 4-10 yksilön joukoissa. Ne ovat neutraaleja, eli ne hyökkäävät pelaajan kimppuun vain uhattuina.

Ulkonäkö

Sikazombi muistuttaa ulkonäöltään sikamiestä. Sen ainoa "vaate" on lannevaate. Sikazombilla on aina kultainen miekka, joka voi olla lumottu. Osa sen vartalosta on päälle näkyvää luurankoa.

Sikamies

Notch on maininnut myös sen, että peliin tulee jossain versiossa "normaali Sikamies". Sikamiehen tekstuurit ovat jo valmiina, mutta Notch ei ole vielä maininnut milloin se lisätään.

Triviaa

  • Sikazombit ovat immuuneja laavalle ja tulelle.
    • Vaikkei laava itsessään tapakkaan sikazombeja, voivat ne silti hukkua siihen.
  • Sikazombi voi mennä portaaleista normaaliin maailmaan.
  • Sikazombien ihossa oleva vihreä oli aluksi punaisen väristä, mutta sitä muutettiin sillä yhteisössä pidettiin yleisesti pikselimäisestä verettömyydestä.
  • Jos sikazombi saa osuman hornanhengen lähettämästä tulipallosta, se hyökkää sen kimppuun.
  • Kun yhtä sikazombia lyö, kaikki lähistöllä olevat sikazombit päästävät "HUMM!"-äänen ja hyökkäävät pelaajan kimppuun.
    • Jos Sikazombin tappaa normaalimaailmassa, Hornassa olevat sikazombit pysyvät neutraaleina.
  • Jos sikaan osuu salama, se muuttuu sikazombiksi, jolla ei ole miekkaa.
  • Ennen sikazombit pudottivat paistettuja porsaankyljyksiä mädäntyneen lihan sijaan.
  • Sikazombit voivat spawnata normaalimaailmaan portaalien läheisyydessä.
  • Kuten zombeille ja luurangoillekin, sikazombille voi pukea suojavarusteita.
  • Kyläläiset menevät karkuun sikazombeja, kuten zombejakin, mutta sikazombit eivät jahtaa kyläläisiä.
  • Sikazombi voi pudottaa kultakimpaleen sijaan kultaharkon, mutta se on äärimmäisen harvinaista.
  • Sikazombista on olemassa myös miniversio, vauvazombisika
  • Toisin kuin pelaaja, sikazombi voi hukkua laavaan.
  • Minecraftin taskuversiossa sikazombien kädet roikkuvat sivuilla, kuten pelaajalla.

Galleria

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki