FANDOM

YI B-Luokka

Viljelysmaa

Tyypillinen viljelmä, nähtävissä eri kasvuvaiheissa olevaa vehnää ja sokeriruokoa.

Viljeleminen eli Farming on elinkeino, jonka avulla voi saada vehnää, perunaa, porkkanaa, meloneja, kurpitsoja, sokeriruokoja ja kaakaopapuja.

Viljeleminen

Vehnän kasvattamiseen tarvitaan siemeniä, jotka asetetaan viljelysmaalle klikkaamalla hiiren oikeasta näppäimestä. Vehnän kasvua, voi nopeuttaa luujauholla.

Porkkanat ja perunat asetetaan suoraan viljelysmaalle samalla tavalla kuin siemenet.

Meloneita voi kasvattaa vain meloninsiemenillä, joita löytyy arkuista. Kun meloninsiemenet istuttaa mullalle tai viljelysmaahan, syntyy pieni varsi, joka kasvaa kunnes saavuttaa maksimikokonsa. Tämän jälkeen se muuttuu normaaliksi meloniksi, joka spawnaa heti paikalla jollekin viereiselleen palalle (mutta vain viljelysmaalle) uuden varren. Tästä varresta alkaa syntymään uusi meloni. Kun melonista tulee täysinkasvanut, se muuttaa allaan olevan viljelysmaan mullaksi. Tämä prosessi kestää noin 10-30 minuuttia.

Mikäli meloninvarren lannoittaa luujauholla, se muuttuu heti paikalla täysikokoiseksi meloniksi. Tämä prosessi voi kuitenkin myös epäonnistua.

Kurpitsoja voi kasvattaa kurpitsansiemenillä. Kun kurpitsansiemenet istuttaa viljelysmaahan, syntyy pieni varsi, joka kasvaa kunnes saavuttaa maksimikokonsa. Tämän jälkeen se muuttuu normaaliksi kurpitsaksi. Tästä varresta alkaa syntymään uusi kurpitsa. Kun kurpitsasta tulee täysinkasvanut, se muuttaa allaan olevan viljelysmaan mullaksi. Tämä prosessi kestää noin 10-30 minuuttia.

Mikäli kurpitsanvarren lannoittaa luujauheella, se muuttuu heti paikalla täysikokoiseksi kurpitsaksi. Tämä prosessi voi kuitenkin myös epäonnistua.

Kaakaokasvin saa alkuun asettamalla kaakaopavun kaakaopuun sivulle. Jos kaakaokasviin käyttää luujauhoa, se kasvaa nopeammin. Tämä ei kuitenkaan ole kannattavaa, koska kaakaokasvi on todella nopeakasvuista.

Jos sokeriruokoa haluaa kasvattaa, se pitää asettaa joko hiekka- tai multapalalle jolla on yhteys veteen ainakin yhdestä suunnasta.

Mikäli sokeriruo'on yhteys veteen poistetaan, se ei hajoa ennen kuin yrittää kasvaa.

Sokeriruokofarmi

Sokeriruokofarmi.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki