Fandom

Minecraft Wiki

Vaikeustaso

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share

Vaikeustaso eli Difficulty on Asetukset -sivulta muutettava Minecraftin pelaamiseen vaikuttava toiminto. Pelissä on neljä vaikeustasoa: rauhallinen, helppo, normaali ja vaikea. Vaikeustaso vaikuttaa esimerkiksi joukkojen ja nälän tekemään vahinkoon.

Vaikeustasot

Nimi Kuvaus Esimerkkejä
Rauhallinen Pelaajan kunto palautuu ajan myötä. Aggressiiviset joukot eivät spawnaa. Maailmassa liikkuu ainoastaan passiivisia joukkoja. Pelaaja voi kuolla vain erittäin nopeasta HP:n menetyksestä, kuten pudotuksista. Nälkäpalkki ei laske, eikä pelaaja voi syödä. Rauhallisella aggressiiviset joukot voivat aiheuttaa vahinkoa mutta ne eivät spawnaa ja katoavat heti jos niitä yritetään spawnata.
Helppo Aggressiiviset joukot spawnaavat, mutta aiheuttavat tavallista vähemmän vahinkoa. Creeperit peruvat räjähdyksensä, mikäli pelaaja liikkuu siitä jonkin verran poispäin. Nälkäpalkki laskee, ja vähentää pelaajan kunnon 5 HP:seen, mikäli tyhjenee kokonaan.
Normaali Aggressiiviset joukot spawnaavat, ja aiheuttavat tavallisen vahingon. Nälkäpalkki laskee, ja vähentää pelaajan kunnon ½ HP:seen, mikäli tyhjenee kokonaan. Luolahämähäkit voivat myrkyttää pelaajan.
Vaikea Aggressiiviset joukot spawnaavat, ja aiheuttavat tavallista enemmän vahinkoa. Creeperit eivät peru räjähdyksiään, ellei pelaaja mene erittäin kauaksi niistä. Nälkäpalkki laskee, ja tappaa pelaajan, mikäli tyhjenee kokonaan. Zombit voivat tuhota puuovia.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki