Fandom

Minecraft Wiki

Tyhjiö

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit12 Share

  • Näkymä tyhjiöstä.
  • Näkymä tyhjiöön.
Ei valu.png

Neste ei virtaa tyhjiöön.

Tyhjiö eli Void ("the Void") on ylämaailman peruskallion alapuolella, sekä hornassa sen yläpuolella, olevien viiden peruskalliokerroksen alla oleva tyhjyys. Mikäli pelaaja tippuu sinne, hän menettää 2 kuntopistettä puolen sekunnin välein ja lopulta kuolee. Tämä voi tapahtua vain luovassa pelimuodossa (sekä selviytymispelimuodossa, mikäli peruskallioon on tehty reikä). Tyhjiöön ei voi rakentaa mitään.

Painamalla F3-nappia, pelaajalle tulee esim. koordinaatit, jotka kertovat missä hän on. Kun pelaaja on ihan vimesimmän kuution päällä, korkeuskoordinaatin (y) kohdalla lukee 1. Kun pelaajan jalat hipaisevat tyhjiötä, korkeus on 0. Kun pelaaja menee syvemmälle tyhjiöön, korkeus menee miinusmerkeille. Jos esimerkiksi pelaaja on kaksi palaa peruskallion alapuolella, korkeus on silloin -2.

Triviaa

  • Ennen Beta 1.8 -päivitystä tyhjiössä oli valoisaa.
  • Pelaajan näkökenttä pienenee, kun hän lähestyy tyhjiötä.
    • Jos pelaaja on tunnelissa aivan peruskallion yllä, hän voi nähdä vain yhdeksän kuution päähän.
  • Ääri-ulottuvuudessa olevien äärikivisaarten reunalta hypätessä pelaaja putoaa tyhjiöön.
  • Laava ja vesi, eli nesteet eivät voi virrata tyhjiöön.
  • Tyhjiöön ei voi päästä Xbox-, eikä PS3-versioissa paitsi ääressä.
  • Suojavarusteet eivät vähennä tyhjiössä tulevaa vahinkoa.
  • Hornassa tyhjiö on tummanpunainen.
  • Tyhjiöön putoaminen ja /kill-komento ovat ainoat tavat, joilla voi kuolla luovassa pelimuodossa.
Maailman laidalla.png

Maailman laidalla minecraftissa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki