FANDOM

Tutkimuskartta eli Exploration map on 16w39a -päivityksessä lisätty esine, jota käytetään apuna Merimonumenttien ja Puukartanoiden löytämisessä. Tutkimuskarttoja on kahta eri tyyppiä, mertentutkimuskarttoja ja metsäntutkimuskarttoja.

Toiminta

Tutkimuskartat eroavat tavallisista kartoista ulkonäöltään, sillä niissä merenpinnan alapuoliset alueet on merkitty oranssilla viivoituksella ja merenpinnan yläpuoliset alueet tyhjällä.Tutkimuskartta näyttää alueen, jolla sijaitseen Merimonumentti tai Puukartano, mutta joka ei välttämättä ole lähinnä pelaajaa. Pelaajan sijainti alueeseen nähden näytetään kuvakkeena, joka on sitä suurempi, mitä lähempänä aluetta on.

Hankinta

Tutkimuskartat

Oikealla Metsäntutkimuskartta, vasemmalla Merentutkimuskartta ja keskellä kartanpiirtäjäkyläläinen.

Molempia tutkimuskarttoja voi ostaa kartanpiirtäjäkyläläisiltä. Merentutkimuskartta maksaa kompassin ja 12-20 smaragdia ja metsäntutkimuskartta puolestaan kompassin ja 16-28 smaragdia. Tutkimuskarttoja voi myös kopioida, kuten tavallisiakin karttoja.

Triviaa

  • Samalta kyläläiseltä voi saada vain samanlaisia tutkimuskarttoja.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki