FANDOM

Tämä artikkeli käsittelee kuutiota. Sanan muita merkityksiä löytyy täsmennyssivulta.
Tukki

'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

NPC Kylät

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

10

Työkalu

Kirves

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64), vain samaa tyyppiä

Datanumero

Tammipuu: 17
Kuusipuu: 17:1
Koivupuu: 17:2
Viidakkopuu: 17:3
Akaasiapuu/Tumma tammipuu: 162

Koodinimi

?

Tukki (Puu) eli Log (Wood) on Classic 0.0.14 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Puukuutioita saa hakkaamalla puiden runko osaa (nopeiten kirveellä). Se on hyvin yleinen kuutio. Puukuutioita on kuutta eri tyyppiä.

Tukkienyläosa.png

Tukkien yläosa 1.7.2.

Tietoa

Puun runkoa hakkaamalla saa puukuutioita, joita voi craftata lautapaloiksi. Tämä on puukuution ainoa varsinainen craftaustarkoitus, joskin siitä valmistettavia lautoja ja keppejä käytetään useisiin tarkoituksiin. Mikäli puukuution polttaa uunissa, tuloksena on puuhiili, hiilen korvike. puukuutio toimii myös uunien polttoaineena.

Minecraft Beta 1.2 -päivityksen mukana peliin tuli kaksi uutta puutyyppiä. Tammipuun ohella peliin tulivat uniikin näköinen koivupuu sekä tammipuuta tummempi kuusipuu. Jokaisesta puutyypistä saa normaalilla tavalla lautoja ja puuhiiltä. Näitä erilaisia puutyyppejä ei voi asettaa tavaraluettelossa samaan stackiin, kuten ei lautojakaan, koska ne ovat eri puutyyppiä.

Tukkeja voi asentaa vaakatasoon samalla tavalla kuin mäntiäkin.

Triviaa

  • Kun tuhoaa ensimmäisen kerran puukuution, saa Metsuri -saavutuksen.
  • Koivu- ja havupuukuutioita pystyi saamaan vain rajoitetun määrän kulkematta pitkiä matkoja ennen kuin niiden uniikit taimet lisättiin peliin.
  • Tukkien laatuja on kuusi erilaista.
  • Puukuutiot joiden viivat ovat vaakasuorassa ovat sademetsään generoituneiden puiden runkopuukuutioita.
  • 1.2.4. -päivityksessä puun nimi muutettiin haloiksi ja nyt sen nimi on puu.
  • Tukki on yksi Minecraftin tärkeimmistä kuutioista, koska ilman puuta ei voi tehdä työpöytää, ja ilman työpöytää ei voi juuri tehdä mitään (seikkailu -pelimuodossa).
  • Minecraftissa tukit hakataan yksi kerrallaan,

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki