Fandom

Minecraft Wiki

Taskuversio

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit6 Share

Taskuversio
Minecraft Pocket Edition
Taskuversio.jpg
Kuvankaappaus pelistä (Xperia Play)

Kehittäjä

Markus Persson

Julkaisija

Mojang AB

Alusta

Google Android Apple iOS

Koodaustapa

C++
Objective-C

Versio

Alpha 0.10.4

Julkaistu

Google Android: 16.8.2011
Apple iOS: 17.11.2011

Koko

Apple logo.png: 2,4MB
Android.png: 6,6MB

Julkaisut

Alpha (16.8.2011)

Linkkejä

Taskuversio Google Play:ssä (Android)
Taskuversio App Storessa (Apple)

Taskuversiomenu.jpg

Taskuversio eli Pocket Edition on Aron Niemisen kehittämä Minecraft -versio iOS- sekä Android -matkapuhelimille. Taskuversiosta on myös julkaistu erikoisversio Androidia käyttävälle Sony Ericsson Xperia Play -pelimatkapuhelimelle.

Ero Minecraftin tietokoneversioon

Taskuversio on muuten samanlainen kuin tietokoneversio, mutta siitä puuttuu joitain paloja ja toimintoja, kuten horna ja ääri sekä useimmat agressiiviset ja neutraalit joukot. Myöskin taskuversiossa on sellaisia toimintoja, joita ei ole tietokoneversiossa, kuten punajuuri, kivenhalkaisija ja hornareaktori, jonka avulla voi luoda hornaa "simuloivan" pienen huoneen. Taskuversiosta on myös ilmainen demoversio.

Alustojen erot

iOS:in ja Androidin versiot ovat muuten lähes täydellisen identtiset, mutta ero on mm. hinnassa sekä alapalkin palikoiden määrässä (kosketusnäytöllisissä puhelimissa 5, iPadissa 6, Xperia Playssa 8), sekä tietysti koodissa.

Kosketusnäytöllisessä pelissä liikutaan kosketusnäytöllä virtuaalisen ristiohjaimen avulla sekä klikkailemalla ja vierittämällä sormea näytössä kun taas Xperia Play:llä puolestaan aidolla ristiohjaimella ja painikkeilla, ainoastaan palikoiden valitseminen ja halutessa valikossa liikkuminen tapahtuu Playssa kosketusnäytön avulla. Xperia Play muistuttaa kosketusnäyttöversioita enemmän PC:n Minecraft Classicia myöskin sen puolesta, että siinä on alapalkissa enemmän tilaa palikoille.

Katso myös

Lue lisää

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki