Fandom

Minecraft Wiki

Suuret sienet

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit18 Share

Suurten sienten rakenneosat

'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei mitään

Generoituu

Sieni saariin

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

1

Työkalu

Kirves

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Ei

Datanumero

99 ruskea, 100 punainen

Koodinimi

?

Suuret sienet eli Huge Mushrooms ovat yksi pelin kasvityypeistä (luokitellaan kasveiksi, vaikka sienet kuuluvat oikeastaan omaan luokkaansa, sieniin). Ne lisättiin peliin Beta 1.8 -päivityksessä. Suuret sienet ovat puiden kaltaisia suuria rakenteita, joiden tuhoaminen pudottaa sienen tyypistä riippuvia pienempiä sieniä. Suuret sienet generoituvat luonnollisesti erittäin harvinaisiin sienikasvillisuusvyöhykkeisiin, sekä sienimetsään.
Isosieni.png

Suuren sienen sisälle tehty talo.

Tietoa

Sienistö.png

Suuria sieniä.

Suurten sienten kasvattaminen luujauholla onnistuu vain, jos sieni on mullalla. Myös hiekalla voi kasvattaa suuria sieniä, mutta tällöin hiekkapala muuttuu mullaksi. Sekä suurten sienten heltat että varret voi tuhota nopeasti käsin ja pudottavat 0-2 pientä samantyyppistä sientä. Kasvatettaessa ruskea sieni tarvitsee ainakin 9x9x8 palan huoneen ja punainen sieni 7x7x8 palan huoneen.

Suurten sienten helttojen tekstuuri riippuu sen sijainnista, mikä ei päde yhteenkään muuhun kokonaisuuteen. Esimerkiksi ruskean sienen heltan nurkassa olevilla paloilla on 3 ruskean sienen tekstuuria ja 3 välitekstuuria, kun taas keskellä olevalla on vain 1 ruskea tekstuuri (yläosa) ja 5 välitekstuuria. Helttapalojen alaosan tekstuuri on aina välitekstuuri.

Tyypit

vihreät sienet (tulossa)

Kasvatus

Mikäli pelaajalla on tarpeeksi luujauhoa ja ainakin yksi normaali sieni, suurten sienten massatuotanto on mahdollista. Ensin pitää vain tehdä yksi suuri sieni luujauholla. Tämän jälkeen suuren sienen tuhoamisesta saa noin 12, usein enemmänkin pieniä sieniä. Pienistä sienistä voi kasvattaa lisää suuria sieniä, ja jo muutaman kerran kuluttua suuria sieniä on erittäin suuri määrä. Suuret sienet eivät myöskään vaadi pimeyttä, kuten normaalit sienet. Suuret sienet eivät myöskään levittäydy.

Triviaa

Sienimetsä.png

Sienimetsä.

  • Punaisten sienten sisällä on tyhjää tilaa, mikä mahdollistaa talojen luomisen niiden sisään.
  • Suuri sieni ei pala vaikka laava koskisi siihen.
  • Viikottaisessa julkaisussa 13w36a lisättiin "sienimetsä" jossa kasvaa suuria, 2x2 puita ja suuria sieniä.
  • Suurten sienten paloja saa "silkkinen kosketus"- lumouksen omaavalla työkalulla.
  • Suurten sienten paloja voi käyttää polttoaineena.

Katso myös

Aloita keskustelu Keskustelut aiheesta Suuret sienet

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki