Fandom

Minecraft Wiki

Suojelija

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit18 Share

Suojelija

Kunto

Suojelija 15 hp, Vanha suojelija 40 hp

Vahinko

Suojelija: helppo: 2 hp, normaali: 3 hp, vaikea: 4,5 hp

Vanha suojelija: helppo: 2,5 hp normaali: 4 hp, vaikea: 6 hp

Spawnaus

Vedenalaisiin tyrmiin

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Normaali:
Prismariinin sirpale
Prismariinikristalli
Raaka kala
Vanha:
Prismariinin sirpale
Prismariinikristalli
Märkä pesusieni

Spawnmuna

Spawnmunan datanumero

Suojelija eli Guardian on kalamainen olento, joka spawnaa vedenalaisen tyrmän läheisyyteen ja pysyy sen luona vartioiden sitä. Se on aggressiivinen joukko, eli se hyökkää pelaajan, ja tässä tapauksessa myös kalmarien kimppuun. Kuollessaan se pudottaa prismariinin sirpaleita ja prismariinikristalleja (ja on myös mahdollisuus, että se pudottaa raa´an kalan) joita voi käyttää prismariinikuutioiden valmistukseen. Suojelijat selviävät myös maan päällä. Suojelijat ampuvat säteitä, jotka kohdistuvat hetken pelaajaan ja antavat sitten vahinkoa. Säde ei voi läpäistä kuutioita; säteiltä voi tämän ansiosta suojautua esimerkiksi menemällä seinän taakse piiloon.

Vanhat suojelijat

Vanhat suojelijat eli Elder Guardianit ovat normaaleja suojelijoita suurempia ja vaaleampia. Ne aiheuttavat pelaajalle louhintauupumus 3 -efektin hyökätessään. Kuollessaan ne pudottavat prismariinin sirpaleiden ja prismariinikristallien lisäksi märkiä pesusieniä, joista voi sulattamalla tehdä pesusieniä. Jos maailman vaikeusasteeksi vaihtaa rauhallisen, ne katoavat, eikä niitä enää saa takaisin ilman huijauskomentoja.

Historia

1.8

Bugit

  • Suojelijat eivät spawnaa supertasaisella.[1]
  • Suojelijat ja Vanhat Suojelijat eivät välitä pelaajasta, vaikka tämä hyökkäisi niiden kimppuun.[2]
  • Suojelijan säteet muuttuvat vihreiksi.[3]
  • Suojelija hukkuu veteen.[4]

Triviaa

  • Voiman taikajuomat vaikuttavat Suojelijoiden säteiden voimaan, vaikka kyseinen taikajuoma vaikuttaa yleensä vain lähitaisteluissa.
  • Vanhan Suojelijan voi spawnata komennolla /summon Guardian ~ ~1 ~ {Elder:15}
  • Jos Suojelijan spawnaa limakuution päälle, se alkaa hyppiä sen päällä, korkeammalle joka kerralla, kunnes se lopulta hyppää 17 kuution korkeuteen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki