Fandom

Minecraft Wiki

Sokeritoukka

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit11 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Sokeritoukka
Sokeritoukka.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (4)

Vahinko

HP2.png (0,5)

Spawnaus

Tukikohtien portaalihuoneet
Hirviönmunat

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Ei

Spawnmuna

Spawn19.png

Spawnmunan datanumero

383:60

Sokeritoukat eli Silverfish:it ovat Beta 1.8 -päivityksen mukana peliin lisätty joukko. Niitä spawnaa hirviönmunia tuhottaessa. Tukikohdissa olevissa ääriportaalihuoneissa on myös aina sokeritoukkia spawnaava hirviönluoja.

Käytös

Sokeritoukat spawnaavat hirviönmunista, jos ne tuhotaan. Spawnattuaan sokeritoukka hyökkää heti pelaajan kimppuun tai lähtee pakoon.

Sokeritoukat ovat suhteellisen helppoja tappaa ja ne vahingoittavat pelaajaa heikosti. Niistä tekee kuitenkin erityisen vaarallisia se, että mikäli sokeritoukka jää tarpeeksi pitkäksi ajaksi eloon, se spawnaa toisen sokeritoukan lähellensä tuhoten samalla jonkin läheisen kivitiili-, kivi- ja mukulakivipalan. Mikäli tämä toistuu tarpeeksi pitkän ajan, sokeritoukat voivat luoda helposti suuria parvia. Nämä parvet riistäytyvät helposti hallinnasta ja voivat tuhota monia kivitiili-, kivi- ja mukulakivikuutioita.

Sokeritoukat.png

Sokeritoukkaparvi.

Sokeritoukat lähtevät myös satunnaisesti pakoon pelaajaa. Mikäli sokeritoukka pääsee pakoon, parvien muodostumisen riski on suuri. Mikäli sokeritoukan jättää yksin, se saattaa palata jonkin kuution sisään, useimmin kivitiileen. Mikäli tämän palan tuhoaa, sokeritoukka vapautuu ja hyökkää pelaajan kimppuun.

Jos pelaat luovalla pelimuodolla ja aiot rakentaa kivestä, mukulakivestä tai kivitiilestä jotain, kannattaa aina varmistaa että kuutio ei ole kivinen, kivitiilinen tai mukulakivinen hirviönmuna.

Triviaa

  • Portaalin läpi kulkevat sokeritoukat kuolevat.
  • Sokeritoukat voivat ohjata kaivoskärryjä, kuten kaikki muutkin joukot.
  • Tosielämässä sokeritoukat ovat pieniä, siivettömiä hyönteisiä jotka viihtyvät usein hämärissä- ja rakennuksissa.
  • Sokeritoukat ovat tällä hetkellä pelin toiseksi pienin joukko. Kana on kolmanneksi ja lepakko on kaikkein pienin.
  • Periaatteessa sokeritoukka voi olla pelin helpoin vastus ja myös hankalin.
  • Sokeritoukkia syntyy luonnollisesti vain hirviönluojista ja kivitiilisistähirviönmunista.
  • 101 sokeritoukkaa pystyy tappamaan rautajätin.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki