FANDOM

YI A-Luokka

Soihtu
Soihtu
'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

1 hiili/puuhiili
1 tikku

Generoituu

NPC-kylät
Hylätyt kaivokset
Tukikohdat
Aloitusarkkujen ympärille

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Kyllä (14)

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

-

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

50

Koodinimi

?

Soihtu eli Torch on Indev 0.31 -päivityksen mukana peliin lisätty, valaiseva ei-kiinteä kuutio. Ne ovat yleisimmin käytetty ja helposti saatava valonlähde. 1 hiilestä (tai puuhiilestä) ja 1 kepistä voi craftata 4 soihtua. Soihtuja generoituu NPC-Kyliin, tukikohtiin ja hylättyihin kaivoksiin.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Hiili
Tyhjä
Tyhjä
Tikku
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Soihtu2
(4)

Tietoa

Vaikka soihtu ei olekaan kiinteä, se toimii silti monissa suhteissa kiinteänä palana. Esimerkiksi, soihdun asettaminen kiinni palaan estää muiden palojen asettamisen samaan tilaan. Tällä tavalla voi estää jopa hiekkaa ja soraa putoamasta soihdun ohi. Mikäli näin käy, hiekka/sora hajoaa pudotessaan soihdun päälle. Hiekkaa ja soraa voi kuitenkin asettaa juuri soihdun päälle ilman että ne hajoavat. Tämä on hyödyllistä ilmalukkojen luomisessa. Pelaajat ja joukot voivat kulkea soihtujen läpi.

Soihdut sulattavat läheisen lumen ja jään, mutta eivät kiinteitä lumikuutioita, joita voidaan käyttää esimerkiksi iglujen rakentamiseen. Soihtujen avulla on helppoa sulattaa järviä jäävapaaksi. Koska aggressiivisia joukkoja spawnaa vain pimeyteen, soihtujen avulla voi estää niiden spawnaamisen. Yleisimpiä soihtujen korvikkeita ovat kurpitsalyhdyt, laava, tuleen syttynyt hornahieta ja hehkukivi.

Bugit

Bugi soihtu

Kaksi bugi-soihtua kylässä.

  • On olemassa bugi, jonka takia asetettu soihtu ei tuota valoa. Tämä kuitenkin korjaantuu lähes aina poimimalla soihdun ja asettamalla sen uudelleen paikalleen. Joskus bugaavassa soihdussa on liekki, joskus ei.
  • Joskus, useimmiten tukikohdissa on ns. "leijuvia soihtuja", jotka joskus antavat valoa, joskus eivät. Leijuvat soihdut nimensä mukaisesti leijuvat ilmassa.

Triviaa

  • Mikäli soihdun päälle hyppää, syntyy samanlainen ääni kuin lautojen päälle astumisesta.
  • Mikäli soihtu joutuu kontaktiin veden tai laavan kanssa, se muuttuu kerättäväksi.
  • Soihdun päälle pudonnut sora ei voi pudottaa piikiveä.
  • Sanotaan, että hylätyistä kaivoksista löytyneet valaisemattomat soihdut ovat olleet liian kauan paikoillaan, jolloin liekki niiden päässä olisi sammunut.
  • Soihdusta tuleva savu yltää 2½ palaa ylöspäin. 
    Soihutja

    Kaksi soihtua, jotka ovat uunin ja työstöpöydän päällä.

Bugisoihtukuvia

Historia

Kuution historia
*Indev 0.31: Soihtu lisätty peliin
  • Indev -päivitys: Soihduista tehty himmeämpiä
  • Alpha 1.1.0: Soihtuja voi kiinnittää lehtiin
  • Beta 1.6.6: Soihtuja voi kiinnittää hehkukiveen
  • Beta 1.7: Soihtuja ei voi enää kiinnittää lehtiin

Tekstuurit:

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki