FANDOM

Smaragdi
Smaragdii.png

Tyyppi

Raakamateriaali

Kestävyys

-

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

388

Smaragdin vanha tekstuuri.png

Smaragdin vanha, rubiinitekstuuri

Smaragdi eli Emerald on peliin 1.3.1 -päivityksessä lisätty esine. Se on vihreä ja harvinaisempi kuin timanttimalmi, joka on pelin toiseksi arvokkain malmi (arvokkuus luokitellaan malmin esiintymisen perusteella). Smaragdeja esiintyy eniten vuoristo-elinympäristön alueella mutta niitä generoituu myös jonkin verran muihin elinympäristöihin.

Smaragdeista ei voi työstää työkaluja, mutta niistä voi tehdä hienoja koristeita. Smaragdeilla on kuitenkin tällä hetkellä yksi käyttötarkoitus, nimittäin kyläläisten kanssa kaupan käyminen.

Smaragdeita saa kaivamalla smaragdimalmia, jota esiintyy tasoilla 4-31 peruskalliosta lähtien. Niitä voi myös saada viidakko- ja aavikkotemppeleistä tai käymällä kauppaa kyläläisten kanssa.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Smaragdikuutio
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Smaragdi
(9)

Triviaa

  • Smaragdin piti olla ensin rubiini ja sen vanha tekstuuri olikin punainen ja kielitiedostoissa smaragdi on merkitty sanalla "ruby".
  • Smaragdi on hyvä kaupantekoväline kyläläisten kanssa, koska he haluavat yleensä smaragdeja vastineeksi vaihdossa, eli smaragdia voi käyttää ns. "rahana".
  • Smaragdi on Hornakvartsin, punakiven ja kivihiilen kanssa ainoita materiaaleja joista ei voi tehdä suojavarusteita ja miekkoja

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki