FANDOM

Sienilehmä
Mooshroom.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (5)

Vahinko

Ei tee vahinkoa

Spawnaus

Sienistö (Valoisuus 9 tai enemmän)

Luonne

Passiivinen

Pudotukset

Spawnmuna

Spawn1.png

Spawnmunan datanumero

383:96

Sienilehmät ("Lehmäsienet") eli Mooshroom:it ovat Minecraft 1.0.0 -päivityksen mukana peliin lisätty joukko. Ne ovat lehmien kaltaisia eläimiä, jotka spawnaavat vain sienielinympäristöihin, vaikkakin ne voivat vaeltaa muillekin alueille. Sienilehmiä peittää sienen tekstuuri ja jokaisen täysikasvuisen päällä kolme sientä.

Erikoisuudet

Mikäli sienilehmän kerii, saa 2-5 punaista sientä. Tällöin se muuttuu normaaliksi lehmäksi. Tapetut sienilehmät, riippumatta siitä onko ne keritty, pudottavat nahkaa ja raakoja pihvejä kuten normaalitkin lehmät. Sienilehmiltä saa maitoa ämpärien avulla kuten normaaleiltakin lehmiltä. Lisäksi, mikäli niihin käyttää kulhoa, kulho täyttyy sienimuhennoksella.

Käytös

Sienilehmät vaeltavat ympäriinsä 4-8 yksilön joukoissa sienielinympäristöissä. Ne eivät myöskään yritä pysyä poissa vedestä, mikä onkin niille hyödyllistä, sillä sienielinympäristöt ovat usein yksittäisiä saaria.

Kasvatus

Katso Eläintenkasvatus.
Sienilehmiä voi kasvattaa normaalilla tavalla, ja kahden sienilehmän lisääntyessä spawnaa vasa, jonka vanhemmat seuraavat sitä kunnes se on täysikasvuinen. Vasat eivät ole sienten peitossa, kuten täysikasvuiset sienilehmät.
Sienistö.jpg

Sienilehmien asuinalue, sienistö.

Sienilehmän vasikka.png

Sienilehmän vasikka.

Triviaa

  • Sienilehmän englanninkielinen nimi Mooshroom on selkeä yhdistelmä lehmien ääntelyä kuvaavasta "moo" -sanasta ja sientä tarkoittavasta "mushroom" -sanasta.
  • Sienilehmien tekstuuri on sama kuin lehmillä, mutta uudelleen väritetty.
  • Kun Sienilehmä muuttuu normaaliksi lehmäksi keritsemällä, syntyy samantapainen efekti kuin räjähdyksistä.
  • Sienilehmillä voi olla vain punaisia sieniä selässään, ei ruskeita.
  • Sienilehmien vasoilla ei ole selässä sieniä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki