FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Punainen sieni/Ruskea sieni
Ruskea sieni.png Punainen sieni.png
'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei mitään

Generoituu

Punainen: Horna, Suot, Megataiga, Suomökit, Punapuu, Viidakkopuu
Ruskea: Horna, Megataiga, Suot

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Kyllä (1)

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

-

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

39 (ruskea) ja 40 (punainen)

Koodinimi

?

Sienet eli Mushroom:it ovat yksi pelin kasvityypeistä (luokitellaan kasveiksi, vaikka sienet kuuluvat oikeastaan omaan luokkaansa, sieniin). Sienet valaisevat ympäristöään, tosin erittäin vähäisesti. Niiden ainoat craftaustarkoitukset ovat sienimuhennoksen ja käyneen hämähäkinsilmän valmistaminen. Sienistä on olemassa myös suurempi versio, puiden kokoiset suuret sienet. Suuret sienet pudottavat normaaleja sieniä.

Kasvu

Beta 1.6 -päivityksen mukana sienet alkoivat levittäytyä, tosin hyvin hitaasti. Toisin kuin useat kasvit, sienet eivät kestä auringonvaloa. Jos sienen asettaa paikkaan, jossa valon taso on yli 12, se kuolee melko pian. Sienet ovat lähes ainoita "kasveja", jotka selviävät Hornassa.

Valoisammilla alueilla sienet levittäytyvät öisin. Mikäli sieni kasvaa yöllä paikkaan, jonka valoisuus on päivällä yli 12, se kuolee heti auringon noustessa. Tämä voi johtaa satunnaisten pudotettujen sienten löytämiseen.

Punaiset sienet ovat harvinaisempia kuin ruskeat sienet.

Triviaa

Puusieni.png

Puussa kasvava sieni.

2013-05-18 11.57.43.png

Hiekalla kasvavia sieniä.

Sienet horna.png

Sieniä Hornassa peruskallion päällä.

  • Classic -versiossa sieniä pystyi asettamaan minkä vain palan päälle lukuunottamatta toisia sieniä. Ne kuitenkin hajoavat heti, kun niiden alla oleva pala poistetaan.
  • Survival Test -versiossa sienet toimivat ruokana. Ruskean sienen syömisestä sai 2,5 HP:ta ja punaisen sienen syömisestä menetti 1,5 HP:ta. Tällöin myös siat pystyivät syömään sieniä. Tämä toiminto kuitenkin poistettiin samalla, kun lampaille tuli mahdollisuus syödä ruohoa.
  • Sienet voi lannoittaa luujauholla kasvamaan suuriksi sieniksi. Tämä toimii kaikkialla, missä on tarpeeksi hämärää, ja tilaa sienelle.
  • Sienistä voi craftata sienimuhennosta.
  • Tulossa on myös vihreitä sieniä.
  • Jos on pulaa sienistä niin kannattaa lannoittaa pieniä sieniä jolloin niistä kasvaa isoja sieniä. Yhdestä suuresta sienestä saa jo ainakin yli 12 sientä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki