FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Sieluhiekka
Sieluhiekka.png
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

Horna

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

2,5

Työkalu

Miekka

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

88

Koodinimi

?

Sieluhiekka ("Juoksuhiekka") eli Soul Sand on Alpha 1.2.0 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sitä löytyy luonnollisesti vain Horna -ulottuvuudesta. Sitä löytyy usein laavamerien lähistöltä. Vaikka sieluhiekan nimessä esiintyykin sana hiekka, lapio ei silti nopeuta sen keräämistä. Miekalla kerääminen tapahtuu hieman nopeammin, mutta se kuluttaa miekkaa melko nopeasti.

Sieluhiekka muistuttaa multaa, mutta sillä on tiettyjä uniikkeja toimintoja. Se hidastaa pelaajien ja joukkojen kulkemista, ja saa ne uppoamaan kuutioon aavistuksen verran, sillä sen korkeus on 15/16 tavallisen kuution koosta.

Käyttö

Sieluhiekan hidastava vaikutus kasvaa vielä suuremmaksi, mikäli sen asettaa veteen. Tämä on hyödyllistä hukkumisansojen valmistamisessa. Myös juoksuhiekan alle asetettu jääkuutio aiheuttaa saman hidasteen. Sitä voidaan käyttää myös jakelulaiteansoissa, sillä sen asettaminen jakelulaitteiden väliin hidastaa pelaajan tai joukon kulkua, mikä tarkoittaa, että jakelulaitteet pystyvät tekemään suurempaa vahinkoa.

Sieluhiekka toimii hieman pienemmästä koostaan huolimatta tavallisena kuutiona, ja sen päälle voi asettaa esimerkiksi raiteita

Triviaa

  • Sieluhiekan tekstuurissa on kasvoja muistuttavia kuvioita. Tämä voi selittää sanan "sielu" sen nimessä.
  • Sieluhiekka esiteltiin ensimmäisen kerran The Word of Notch -blogissa.
  • Painovoima ei vaikuta sieluhiekkaan toisin kuin hiekkaan.
  • Sieluhiekka on ainoa kuutio, jonka päälle voi istuttaa hornapahkoja.
  • Sieluhiekan nimi muutettiin 1.3.2 -versiossa juoksuhiekaksi, mutta taas 1.6 -versiossa takaisin sieluhiekaksi.
  • Jos sieluhiekan alle laittaa jäätä, sieluhiekan päällä kulkeminen hidastuu kaksinkertaisesti.

Katso myös

2013-11-23 21.48.38 2.png

Sielunhiekka ansa oli tämän näköinen. Kun sinne meni, niin sieltä ei enää päässyt pois. Tämä bugi kuitenkin korjattiin 1.0.0 versiossa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki