FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

Shulker
Shulker.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (15)

Vahinko

HP1.pngHP1.png (2)

Spawnaus

Äärikaupungit

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Shulkerin kuori(0-1)

Spawnmuna

Ei spawnmunaa

Spawnmunan datanumero

N/A

Shulker:it ovat 1.9 -päivityksessä lisätty aggressiivinen joukko, jotka spawnaavat äärikaupunkeihin.

Spawnaus

Shulkerit spawnaavat luonnollisesti äärikaupunkeihin, jotka puolestaan sijaitsevat Ääressä.

Pudotukset

Shulkerit pudottavat kuollessaan 10 kokemuspalloa ja 50% todennäköisyydellä shulkerin kuoren jos sen tappaa joko pelaaja tai kesytetty susi.

Käytös

Shulkerin kuori muistuttaa paljon purpurkuutiota. Kuoren sisällä on pieni keltainen pää, jolla on kaksi silmää.

Joskus shulkerit avaavat kuorensa 1-3 sekunnin ajaksi ja jos ne näkevät pelaajan vähintään 16 kuution etäisyydellä, ne ampuvat ammuksen, joka seuraa pelaajaa. Jos se osuu pelaajaan, se aiheuttaa HP1.pngHP1.png (2) vahinkoa ja levitaatioefektin, joka saa pelaajan nousemaan ylöspäin ilmassa. Efekti loppuu kymmenen sekunnin kuluttua pudottaen pelaajan monen kuution korkeudelta.

Shulkerit ovat immuuneja laavalle ja tulelle. Ne eivät pidä vedestä, vaan toimivat veteen joutuessaan samanlailla kuin ääreläiset: teleporttaavat pois. Shulkerit liikkuvat muutenkin teleportaten - vaikkakin liikkuminen on melko vähäistä, ja niistä kuuluu tällöin samanlainen ääniefekti kuin ääreläisistä. Muuten Shulkereiden ääntely on melko ihmismäistä; ääni muistuttaa paljon "kielellä tehtävää pelleilyääntä" tai oksentamista/kakomista muistuttavaa ääntelyä.

Levitaation uhrina oleva pelaaja..png

Levitaation uhrina oleva pelaaja.

Rautagolem levitaatio.png

Rautajätti levitaation vaikutuksen alaisena.

Bugit

  • Kun pelaaja seisoo shulkerin päällä, on mahdollista, että tämä putoaa sen sisään ja jää jumiin.
  • Jos pelaaja laittaa shulkerin päälle hiekkaa, se alkaa käyttäytyä oudosti.
  • Shulker ei hyökkää rautajätin kimppuun, ellei rautajätti hyökkää ensin.
  • Shulker voi lentää.

Triviaa

  • Nimi "shulker" tulee sanoista "Shell Lurker".
  • Jos shulkeria heittää näkymättömyyden taikajuomalla, vain sen kuori muuttuu näkymättömäksi.
  • Shulker on hieman pienempi kuin normaali kuutio.
  • Levitaatio-efekti ei tehoa shulkereihin.
  • Kun shulkerin kuori on suljettuna, shulker ei ota vahinkoa mistään nuolista, vaan nuolet kimpoavat pois. Vaikka shulkerin kuori olisi suljettuna se ottaa vahinkoa lyönneistä.
  • Jos shulkerin spawnaa veteen tai laavaan se teleporttaa maalle.
  • Shulkerit eivät hyökkää muiden, kuin pelaajan kimppuun ellei niiden kimppuun käydä.
  • Shulkerin tappamista helpottaa se, että niiden ammukset voi tuhota lyömällä niitä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki