FANDOM

Sade

Sadetta.

Sade eli Rain on säätila, joka syntyy satunnaisesti tai kirjoittamalla chattiin joko /weather rain (<kesto sekunneissa>) tai /toggledownfall (aiheuttaa myös lumisateen). Vain havumetsissä (lumisade), tundrilla (lumisade) ja aavikoilla (ei mitään) ei sada vettä.

Tietoa

Minecraftin Classic-versiossa oli jonkin aikaa sadetoiminto, mutta se poistettiin pelistä. Sade lisättiin peliin lopullisesti Beta 1.5 -päivityksessä. Aavikoilla ja savannilla ei sada mutta sateen aikana on pimeämpää eikä aurinko näy.

Vaikutukset

2014-06-27 01.24.18

Lumisadetta ja vesisadetta samaan aikaan.

Triviaa

  • Sateen maahan osumisesta syntyviä partikkeleita ei näy nopealla grafiikalla.
  • Sade putoaa maahan myös pilvikerrostuman yläpuolella.
  • Oikeastaan sateessa pisarat putoavat vain kuutioiden rajoille, mutta koska tämä muodostaa pelaajan ympärille neliön, syntyy vaikutelma kaikkialle putoavasta sateesta.
  • Vaikka Aurinkoa ei voi nähdä sateella, auringonnousun ja -laskun luoma hehku on edelleen nähtävissä.
  • Aavikolla ei koskaan sada.
  • Jos suuren aavikon välissä on pieni osa esim. metsämaastoa, sateen aikana näyttää siltä, että aavikollakin sataisi.
  • Tundralla vesisateen sijasta sataa lunta.
  • Sateen ääni ei kuulu, kun Hiukkasten määrä -asetus on tilassa Minimaalinen.
AavikollaEiSada

Aavikolla ei sada.

  • Pilvien yläpuolellakin sataa vettä, mikä on epärealistista sillä silloin sade tulisi avaruudesta.
  • Sateen voi saada komennolla /weather rain <kesto sekunneissa>, tai yksinkertaisemmin komennolla /toggledownfall.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki