FANDOM

YI B-Luokka

Sänky
Sänky
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

3 lautaa
3 villaa

Generoituu

Ei

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

1

Työkalu

Käsi

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

26

Koodinimi

?

Sänky eli Bed on Beta 1.3 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sänkyyn voi mennä vain lumisateen, ukkosen, illan tai yön aikana. Sängyssä nukkuessa spawnauspiste vaihtuu sängyn viereen ja yö muuttuu päiväksi. Pelaaja syntyy siis aina kuollessaan sen sängyn viereen, missä on nukkunut viimeksi.

Moninpelissä sängyllä voi nukkua yön vain, jos kaikki pelaajat ovat sängyssä. Sänky on 9/16 kuutiota korkea (pikselin enemmän, kun puoli ruutua) ja kaksi palaa pitkä. Jos sängyssä yrittää nukkua Hornassa tai Ääressä, se räjähtää. Räjähtävistä sängyistä ei voi tehdä ketjureaktiota.
Bunkkeri

Sänkyjä päällekkäin.

Sängyn voi craftata kolmesta laudasta ja kolmesta villasta. Vaikka villat ja lankut olisivat mitä väriä ja laatua tahansa, on tuloksena aina samanlainen sänky.

Sängyn eri tekstuuri

Creeper-tekstuurinen sänky.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Villa-Valkoinen
Villa-Valkoinen
Villa-Valkoinen
Lauta
Lauta
Lauta
Sänky2

Bugit

  • On mahdollisuus, että servereissä pelaaja näyttää hänen oman näyttönsä mukaan nukkuvan väärin päin sängyssä tai jopa 90 asteen kulmassa. Tämä tapahtuu kuitenkin vain tietyissä olosuhteissa, mm: kun sängyn ympärillä on muita sänkyjä ja/tai kuutioita.

Triviaa

  • Moninpelissä kaikkien on oltava nukkumassa jotta yö vaihtuu päiväksi.
  • Kun nukkuu sängyssä, aika ei "kelaudu" eteenpäin. Yö vain vaihtuu päiväksi.esim.Jos uuni on aktiivisena kun menee nukkumaan se on myös aktiivinen kun herää.
  • Jos sängyn päällä on kuutioita, pelaaja jää kuution sisään herättyään.
  • Sänky luokitellaan kuutioksi, koska sen voi laittaa maahan.
    • Tämän lisäksi sänky luokitellaan tarkemmin kahdeksi kuutioksi, jotka ovat toistensa vieressä. Jos toisen niistä tuhoaa, (esim. sängyn tyynyosan) niin toinen palikka tuhoutuu välittömästi.
  • Sängyn ulkonäköä voi muunnella vain resurssipakettien avulla.
  • Sänky on yksi harvoista kuutioista, joilla ei ole 3D-kuvaa tavaraluettelossa .
  • Jos sängyn päälle laittaa jonkun pään, nukkuessa Pelaaja näkee päästä "unta" sillä pään tekstuuri näkyy sisältäpäin.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki