Fandom

Minecraft Wiki

Roihu

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit29 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Roihu
Blaze.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (10)

Vahinko

Helppo: HP1.pngHP1.png (2)
Normaali: HP1.pngHP1.pngHP1.png (3)
Vaikea: HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (4)
Koskeminen aiheuttaa aina HP2.png (0,5) HP:ta vähemmän vahinkoa kuin tulipallo

Spawnaus

Hornatiilen päälle (Valoisuus 12 tai alle)

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Blazesauva.png Roihusauva (0-2): Kuollessa

Spawnmuna

Spawn17.png

Spawnmunan datanumero

383:61

Roihut eli Blaze:t ovat Minecraft 1.0.0 -versiosta lähtien pelissä mukana ollut joukko. Ne ovat yksi pelin aggressiivisista joukoista. Roihun "keho" koostuu päästä sen yläosasta, sekä kolmesta pyörivästä osasta, joista jokainen sisältää neljä leijuvaa tikkua. Roihuja voi syntyä vain Hornalinnoituksien huoneisiin, joissa on sen hirviönluoja. Roihut pudottavat roihusauvoja, joista voi craftata roihujauhetta. Roihut ovat usein "etsivässä" tilassa, jolloin ne leijuvat ympäriinsä yrittäen löytää pelaajan. "Jahtaavassa" tilassa ne syttyvät lyhyin väliajoin tuleen ja ampuvat tulipalloja pelaajia kohti 3 pallon sarjassa (nämä pallot eivät räjähdä samalla tavalla kuin hornanhenkien tulipallot). Roihuilla ei ole varsinaista ruumista, vaan ne ovat pääasiassa savua ja tulta.

Taistelu

NetherBlaze.png

Roihuja spawnaava hirviönluoja.

Roihu voi ampua pelaajat tuleen sytyttäviä tulipalloja suhteellisen nopeasti, ja ne voivat lentää nopeasti jahdatessaan (tai paetessaan) pelaajaa. Miekka on suhteellisen hyödytön, mikäli roihu ehtii karata. Jousen latausaika taas on usein liian pitkä roihun ampumiseen. Tulensiedon taikajuoma on erittäin hyödyllinen roihuja vastaan taistellessa.

Paikat, joista roihuja voi löytää ovat Hornalinnoitusten hirviönluojat ja Hornalinnoitukset normaalisti. Hornalinnoituksen hirviönluojat alkavat spawnata roihuja vasta pelaajan ollessa niistä 16 kuution päässä. Ne voivat spawnata 1-6 roihua kerralla. Jos roihusauvoja haluaa paljon, paras taktiikka on pysytellä lähellä hirviönluojaa. Tällöin miekka voi olla paras asevaihtoehto. Roihujen hyökkäyksien välissä on aina lyhyt väliaika. Huomattavaa on, että roihuihin koskeminen aiheuttaa lähes yhtä paljon vahinkoa kuin niiden tulipallot. Hyvä tapa voittaa roihu on houkutella se paikkaan, jossa on katto, ettei se pääse lentämään. Tällöin roihu voi olla helpompi voittaa. Jos ei halua roihua kimppuunsa, on hyvä tapa vältellä niitä, joka voi silti olla vaikeaa, sillä roihu on "etsivässä tilassa ja voi huomata pelaajan monen kuution päästä. Jos näkee roihujen hirviönluojan pyörivän, on parasta juosta kauas, sillä roihu saattaa huomata pelaajan.

Roihut vahingoittuvat, jos niitä heittää lumipallolla. Tämän takia lumijätit ovat olla hyödyksi roihuja vastaan taistellessa. Ne kuitenkin kuolevat hyvin nopeasti tälläisissä taisteluissa ja varsinkin hornassa, koska lumijätit kuolevat hornassa kuumuuden vuoksi. Ilman lumijättejä lumipalloja pitää kantaa suuria määriä, ja ne stackaantuvat vain 16:an joukoissa. Niiden kuljettamiseen vaadittu tila on siis nelinkertainen verrattuna normaaliin.

Triviaa

  • Roihuja voi spawnata vain, jos valoisuuden taso on 12 tai alle. Niiden spawnauksen voi siis estää täyttämällä niiden koko spawnausalueen soihduilla (joiden tuottaman valoisuuden taso on 13).
  • Roihu ei voi ampua, jos se on jäänyt kiinni hämähäkinseittiin.
  • Toisin kuin hornanhenkien tulipalloja, roihujen tulipalloja ei voi lyödä takaisin.
  • Jos roihun tulipallo osuu toiseen joukkoon, pelaajaan tai palavaan materiaaliin, se syttyy tuleen.
  • Roihujen hyökkäyksiltä voi suojautua täysin juomalla tulensiedon taikajuoman. Taikajuoman pisin vaikutusaika on 8 minuuttia (jos siihen on lisätty punakiveä), mutta roihun koskemisesta pelaaja ottaa silti vahinkoa.
  • Roihun tappamiseen vaaditaan 7 lumipalloa.
  • Vaikka roihut ovat hyvin erilaisia kuin humanoidit, niiden kasvot ovat silti pelaajan kasvot uudelleen väritettynä.
  • Roihun tulipallo voi teoriassa lentää loputtoman matkan, mutta roihu ampuu niitä vain pelaajan läheisyydessä.
  • Roihu ei osaa uida.
  • Muut joukot eivät ota vahinkoa roihun koskettamisesta.
  • Roihut ja ääreläiset ovat ainoita Hornan joukkoja jotka ottavat vahinkoa vedestä.
  • Roihun vahingoittuessa kuuluu metallinen ääni.
  • Roihuja spawnaa ainoastaan hornalinnoituksiin ja niitä spawnaavaan hirviönluojaan.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki