Fandom

Minecraft Wiki

Rautajätti

Ohjattu sivulta Rautagolem

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit71 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Rautajätti
Rautagolem.png

Kunto

HP1.png x 50

Vahinko

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP2.png (3,5)
HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP2.png (10,5)

Spawnaus

Pelaajan spawnaamana.
NPC-kylät, joissa on:
16 kyläläistä tai enemmän ja
21 ovea tai enemmän
(myös pelaaman lisäämät ovet)

Luonne

Neutraali/Liittoutunut

Pudotukset

Rautaharkko.png Rautaharkko (3-5)
Ruusu.png Ruusu (0-2)

Spawnmuna

Ei spawnmunaa

Spawnmunan datanumero

Ei spawnmunaa

Rautajätti ("Rautagolemi") eli Iron Golem on Minecraftin 12w08a‎ -viikkoittaisen julkaisun mukana tullut joukko, joka puolustaa kyläläisiä zombeilta.

Rautajätti hyökkää vain joukkojen sekä pelaajan, joka hyökkää tämän kimppuun, jos rautajätti on spawnannut kylään. Rautajätin voi luokitella neutraaliksi sillä se hyökkää vain uhan tullessa kimppuun. Rautajätti aiheuttaa 7 vahinkoa helpolla vaikeustasolla, ja rauhallisella ei ollenkaan. Muilla vaikeustasoilla jopa 20 sydäntä. Rautajätti tappaa myös ääreläisiä. Rautajätillä on 50 kuntopistettä, joka varmasti riittää suojelemaan pelaajaa tai kyläläistä. Ne eivät tapa creepereitä, koska creeperit räjähtävät, ja rautajätin liikehdintä on melko hidasta.

Rakentaminen

Rautajätin rakentaminen vaatii:

Ohje

  • Pinoa 2 rautakuutiota päällekkäin.
  • Rakentamisen 1. vaihe.
  • 2. vaihe.
  • Rautajätin rakennuksen 3. vaihe.
  • Rautajätti on 4:ssä vaiheessa valmis.
  • Sitten laita 2 rautakuutiota 2:en kuution kohdalle, molemmille puolille.
  • Laita tämän jälkeen kurpitsa 2:n kuution pylvään kohdalle, ja rautajätti on valmis.
Rautagolem pelissä.png

Rautajätti pelissä.

Pudotukset

Ruusukäsi.png

Rautajätti ruusu kädessään.

Triviaa

  • Rautajätti kävelee huojuvasti, ja on kolmen kuution korkuinen (käsistä 2,5 kuutiota).
  • Rautajätti antaa kyläläisille unikkoja (aiemmin ruusuja).
  • Kyläläislapset ottavat unikot rautajäteiltä "varovaisemmin" kuin aikuiset.
  • Rautajätti "lyö" pelaajaa jos tämä vahingoittaa sitä. Pelaaja lentää ilmaan ja vahingoittuu, paitsi jos pelaa luovassa tilassa.
  • Rautajätti voi spawnata kylässä talon katolle, mutta tämä on harvinaista.
  • Rautajätit ovat pelaajaa kohtaan neutraaleja jos ne ovat spawnanneet ilman pelaajaa ja passiivisia jos pelaaja on rakentanut ne. Ne kuitenkin hyökkäävät aggressiivisten joukkojen sekä ääreläisten ja zombie-sikojen kimppuun, vaikka nämä eivät olisi hyökänneet ensin rautajätin kimppuun.
  • Jos kyläläinen on rautajätin edessä juuri silloin kun se lyö hirviötä, lyönti voi osua myös kyläläiseen ja jos silloin kyläläisellä olisi alle 5 elämää, rautajätti voisi tappaa sen.
  • Rautajätin lyönnit eivät satuta tai liikuta sinua jos vaikeusasteesi on rauhallisella.
  • Rautajätti voi tappaa pelaajan yhdellä iskulla vaikealla vaikeustasolla, koska pelaaja menettää noin puolet elämästään itse lyönnistä ja lentää samalla taaksepäin lyönnin 'voimasta', jolloin pelaajan ottama tippumisvahinko voi tappaa pelaajan.
  • Kylässä pitää olla vähintään kymmenen kyläläistä, että rautajättejä voi spawnata kylään.
  • Rautajätti spawnaa luonnollisesti ainoastaan NPC-kyliin.
  • Jos pelaaja lyö kyläläistä, Rautajätti hyökkää tämän kimppuun. Tämä ei kuitenkaan tapahdu jos pelaaja on spawnannut rautajätin itse.
  • Rautajätti houkuttelee Creepereitä ja saa ne räjähtämään eli ei mikään paras koriste!
Painikehä.png

Rautajätti, joka tappelee timanttivarusteista zombie-sikaa vastaan, mutta on joutunut alakynteen, sillä ei ole päässyt heittämään vastustajaansa ilmaan. Huomaa takana oleva lurkki, joka on tullut kannustamaan zombie-sikaa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki