FANDOM

YI B-Luokka

Puuhiili
Puuhiili

Tyyppi

Materiaali

Kestävyys

Tuhoutumaton

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

2631

Puuhiili eli Charcoal on Beta 1.2 -päivityksen mukana peliin lisätty materiaali, joka toimii hiilen korvikkeena. Sitä voi luoda polttamalla puuta uunissa. Puuhiiltä voi käyttää hiilen sijaan uunin polttoaineena, uunillisten kaivoskärryjen voimanlähteenä ja soihtujen raaka-aineena. Siitä ei kuitenkaan voi craftata hiilikuutiota toisin kuin tavallisesta hiilestä.

Puuhiili lisättiin peliin ensimmäisten päivien helpottamiseksi, sillä tällöin pelaajan ei tarvitse löytää hiilimalmia saadakseen valoa.

Sulatus

Sulatus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

CraftausMallineUusi2
Hiili
Puut
Puuhiili

Triviaa

  • Puuhiili oli ennen viikottaista julkaisua 13w19a täsmälleen samannäköinen kuin hiili.

Tehokkuus

On tehokkaampaa, tosin aikaa vievämpää, muuttaa puu puuhiileksi sulatukseen kuin käyttää itse puuta sulatukseen. Tavallinen puupala riittää kuuden esineen sulatukseen, ja lautoina (1 puu = 4 lautaa) 1,5 esineen sulatukseen (1,5 x 4 = 6). Kuitenkin, puuhiileksi poltettu puu riittää 8 sulatukseen.

Tehokkain tapa on ottaa 7 puupalaa, muuttaa yksi 4 laudaksi ja käyttää 4 lautaa 6 puun polttamiseen puuhiileksi. Tällöin 42 sulatukseen riittävät 7 puuta on muutettu 48 sulatukseen riittäväksi 6 puuhiileksi. Tämä hyöty on kuitenkin aikaavievä ja suhteellisen pieni, mutta merkittävämpi suurien määrien sulatuksessa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki