FANDOM

YI B-Luokka

Punakivivertailija

'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

3 Kiveä
3 Punakivisoihtua,
1 Hornakvartsi

Generoituu

Ei

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

Käsi

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

dec: 404 hex: 194

Koodinimi

?

FIN Bad English - Minecraft Tutorial - Vertailija HD19:32

FIN Bad English - Minecraft Tutorial - Vertailija HD

Punakivivertailija eli Redstone Comparator ("Capacitor") on 1.5 -päivityksessä peliin lisätty kuutio, jota käytetään punakiviteknologiassa. Punakivivertalija saattaa sekoittua punakivitoistimeen ja siinä käytetäänkin samaa tekstuuripohjaa kuin punakivitoistimessa. Erona tekstuurissa punakivivertailijalla ja punakivitoistimella on punakivisoihtujen asento ja sijoituspaikat.

Punakivivertailijassa on kaksi, eri vaikutuksellista, punakivisingnaalin sisääntulokohtaa ("teknisessä kielessä" input); yksi takaosassa (ns. päävirta) ja yksi sivussa (ns. päävirran sulkijavirta). (Punakivivertailijalla voi tehdä loputtoman redstone eli punakivi toistimen eli se toistaa virtaa nopeasti uudelleen ja uudelleen...)

Punakivivertailija saa virtaa kuutioista, joissa on säiliö, säiliön tilankäytön prosenttiosuuden mukaan, jos vertaijan päävirtasisääntulo (main input) on säiliön sisältävään palaan päin (Paljon tavaraa = voimakas punakivivirta, vähän tavaraa= heikko punakivivirta).

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Redstonesoihtu-Pieni
Tyhjä
Redstonesoihtu-Pieni
Hornakvartsi
Redstonesoihtu-Pieni
Kivi
Kivi
Kivi
Punakivikomparaattori pieni

Ominaisuuksia

  • Punakivivertailija ei korota punakivivirran voimakkuutta kuten punakivitoistin vaan voimakkuus pysyy samana ulostulossa (output) kuin päävirran sisääntulossa.
  • Jos sulkijavirta on heikompi kuin päävirta, ulostulopäästä tulee punakivivirtaa, joka on päävirran voimakkuus.
  • Jos sulkijavirta on voimakkaampi kuin päävirta, ei ulostulopäästä tule punakivivirtaa.
  • Jos sulkijavirta ja päävirta ovat yhtä voimakkaat, tulee punakivivirta normaalisti ulostulosta.
    • Esimerkkitilanne 1: Päävirta on 6, sulkijavirta on 3. Ulostulovirta on 6.
  • Jos punakivivertailijan yksinäinen, kolmas punakivisoihtu on aktivoitu hiiren oikealla painikkeella klikkaamalla, päävirta on 10 ja sivuun tuleva sulkijavirta on 5, on ulostulovirta päävirran voimakkuus miinus sulkijavirran voimakkuus eli 5.

Käyttötarkoituksia

  • Diodi
  • Kuution säiliön täyteisyystilan tarkistaja
    • Kun punakivivertailijan päävirran sisääntulo on asetettu osoittamaan säiliön sisältävän palan (Arkku, uuni, jakelulaite, suppilo tai hautumateline) reunaa vasten, pala antaa täyteisyytensä prosenttiosuuteen verrattua punakivivirtaa.
      • Virran voimakkuuden laskeminen: <Esineiden määrä säiliössä> ÷ <Enimmäismäärä, mitä säiliöön mahtuisi esineitä> ▪ 15
        • Ei-stackautuvat esineet kuten kaivosvaunu, täyttävät yksinään kokonaisen ruudun eli vastaavat 64 kappaletta stakkaantuvaa esinettä.

Triviaa

  • Punakivivertailija ei vahvista punakivivirtaa.
  • Jos punakivivertailijoita laitetaan jonoksi niin, että edellisen ulostulopää on seuraavan pääsisääntulopäässä, niillä voi kuljettaa punakivisingaalia ikuisesti punakivivirran koskaan heikkenemättä.
  • Punakivivertailija ei ota punakivivirtaa aktiivisesta tunnistinraiteesta.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki