FANDOM

Punakivitoistin

'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

1 punakivi
2 punakivisoihtua
3 kiveä

Generoituu

Viidakkotemppeli

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Kyllä (Päälläollessa 9)

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

-

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

93 (pois päältä), 94 (päällä)

Koodinimi

?

Punakivitoistin eli Redstone Repeater on kuutio, joka lisättiin peliin Beta 1.3 -päivityksessä. Sillä on kolme käyttötarkoitusta: toistaa punakivisignaali niin, että se voi kulkea pidempiä matkoja, toimia diodina ja ajoittaa signaalin kulkua myöhästämällä sitä.

Punakivisignaalit hiipuvat 15 kuution jälkeen, mutta punakivitoistin vahvistaa signaalia, eli punakivitoistin voi toistaa signaalin toiset 15 kuutiota. Punakivitoistin yhdistyy normaalisti punakivijohtoihin, mutta punakivitoistin kuljettaa signaalia vain yhteen suuntaan. Suunta on nähtävissä toistimessa olevasta kolmiosta, joka osoittaa signaalin ajastuksen lisäksi signaalin kulkusuunnan. Punakivitoistin myös hidastaa signaalin läpikulkua (säädettävissä 1-4), joten punakivitoistimilla voidaan myös ajastaa signaaleita, esim. peräkkäisille männille/tarttumamännille.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Punakivisoihtu
Punakivi
Punakivisoihtu
Kivi
Kivi
Kivi
Punakivitoistin

ErikoisPKT.png

Käytössä oleva Erikoispunakivitoistin, joka toimii kuvassa punakivisoihdun tapaan.

Erikoispunakivitoistin

Erikoispunakivitoistin on punakivitoistimen toisenlainen olomuoto, jonka toiminta ja ulkonäkö on muuttunut kun sen sivuun on laitettu osoittamaan toinen aktiivinen toistin.

Toiminta

Kun punakivitoistimen sivuun on pistetty osoittamaan toinen toistin, joka on aktiivinen, ensimmäinen toistin muuttuu erikoispunakivitoistimeksi.

Erikoispunakivitoistin toimii eri tavalla kuin normaali punakivitoistin, se nimittäin joko:

  • Estää punakivisingnaalin kulun takapäästä etupäähän. (Zeneridiodi)
  • Pitää punakivisignaalin päällä, eli toimii kuin punakivisoihtu.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki