FANDOM

Punakivisoihtu

'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

1 punakivi
1 keppi

Generoituu

-

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Kyllä

Valaisu

Kyllä (Päälläollessa 7)

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

-

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

Inaktiivinen: 75
Aktiivinen:76

Koodinimi

?

Punakivisoihtu eli Redstone Torch on Alpha 1.0.1 -päivityksen mukana peliin lisätty ei-kiinteä kuutio, jota käytetään punakivikytkentöjen luomiseen. Sen voi craftata 1 punakivestä ja 1 kepistä, josta syntyy vain yksi kappale. Oletustilassa punakivisoihtu on päällä ja tuottaa signaalin, joka voidaan kuljettaa punakivijohdon avulla haluttuun paikkaan. Mikäli palaan, johon punakivisoihtu on kiinnitetty, tulee punakivivirtaa, punakivisoihdun tila vaihtuu pois päältä.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Redstone.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tikku.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Punakivisoihtu

Valonlähteenä

Punakivisoihdun käyttäminen valonlähteenä ei ole suositeltavaa, sillä punakivi on hiiltä harvinaisempaa, ja punakivisoihtu valaisee huomattavasti heikommin kuin tavallinen soihtu. Punakivisoihdun tuottama valoisuustaso on 7 (eli se ei riitä passiivisten joukkojen spawnaukseen), normaalin taas 12. Lisäksi normaalit soihdut craftautuvat 4:n ryhmissä, toisin kuin punakivisoihdut. Punakivisoihdut antavat kuitenkin omanlaisensa "heikon valon" efektin. Punakivisoihdulla voi kuitenkin valaista esim. sienifarmeja.

Punakivikytkennöissä

Kuten kytkimet, myös punakivisoihtu antaa virtaa siihen kiinnitetyille punakivijohdoille. Soihdun antama virta on pysyvää, eikä siihen vaadita esimerkiksi napin painamista. Punakivisoihdun antama virta kulkee johdoissa vain 15 palan päähän. Jos virtaa haluaa kuljettaa pidemmälle, johtoon on kiinnitettävä punakivitoistin, joka antaa virran kulkea uuden 15 palan matkan. Erityisiä kytkentöjä punakivisoihduilla voi luoda kiinnittämällä johtoon toisen kytkimen, kuten vivun. Jos vivun kytkee päälle antamaan johdolle virtaa, punakivisoihtu puolestaan sammuu.

Triviaa

  • Pelin koodissa punakivisoihtua kutsutaan nimellä "notGATE".
    • Nimi viittaa punakivisoihdusta tehtävään "NOT-porttiin".
  • Punakivisoihtu on soihtu, mutta se valaisee tavallista soihtua vähemmän ja on eri värinen.
  • Punakivisoihtu ei sulata jäätä niin kuin soihtu.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki