FANDOM

YI B-Luokka

Pesusieni
Mc sponge 1.8

'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei

Generoituu

Ei

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

3

Työkalu

Käsi

Uusiutuva

?

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

19

Koodinimi

?

Pesusieni eli Sponge on kuutio, joka esiintyy vain luovassa pelimuodossa ja 1.8-päivityksen jälkeen vedenalaisissa tyrmissä. Sitä ei voi craftata, mutta sen voi polttaa uunissa märästä pesusienestä.

Historiaa

Pesusieni lisättiin peliin Creative 0.0.18a_02 -päivityksen mukana. Silloin sen tarkoituksena oli kuivattaa 5 x 5 x 5 palan kokoinen alue vedestä.

Pesusieni kuitenkin poistettiin pelistä, kun Survival Test julkaistiin. Pesusienen koodi oli mukana pelissä aina Betaan asti, kunnes se lisättiin takaisin peliin Beta 1.8 -päivityksessä, ja vain luovaan pelimuotoon. Tämä "koristesieni" ei kuitenkaan enää voinut kuivattaa vettä. Pesusieni oli siis toisin sanoen melko turha, eli sitä pystyi käyttämään ainoastaan koristeena.

Minecraftin 1.1 -versiossa pesusieni sai kuivatuskykynsä takaisin, eli 1.1 -version jälkeen se kuivatti 5 x 5 x 5 kuution kokoisen alueen vedestä. Kun 1.4.2 -versio tuli, pesusieni menetti jälleen kuivatustoimintonsa.

1.8-päivityksessä pesusieni sai jälleen kuivatuskykynsä. Se generoituu ylämaailmaan vedenalaisiin tyrmiin.

Triviaa

  • Pesusienen vedenkuivatuskoodi (joka kuivatti kaiken veden 5 x 5 x 5 kuution alueelta) oli mukana pelissä vielä Beta 1.7.3 -versiossa, muttei tehnyt mitään. Koodi poistettiin Beta 1.8 -päivityksessä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki