FANDOM

YI A-Luokka

Peruskallio
Peruskallio
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

Paluuportaali
Ylämaailman alin taso
Hornan ylin ja alin taso

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

18,000,000

Työkalu

-

Uusiutuva

?

Kerättävyys

Ei

Datanumero

7

Koodinimi

?

Peruskallio eli Bedrock on ylämaailman ja hornan pohjalta (ja hornassa myös päältä) löytyvä, käytännössä tuhoutumaton ja kirkaskontrastinen, useiden kerrostumien kiviaines. Peruskalliota ei voi tuhota millään työkalulla tai dynamiitillä.

Peruskalliota voi tuhota ja asettaa vapaasti luovassa pelimuodossa.

Tietoa

Kaikkien karttojen pohjalla on useita peruskalliokerroksia: 5 normaalissa maailmassa ja 4 Hornassa. Usein normaalissa maailmassa on nähtävissä vain 4 peruskalliokerrostumaa, vaikka niitä onkin oikeastaan 5, sillä toiseksi alimmassa kerrostumassa ei ole tyhjiä kohtia lähes koskaan. Sen alla on kuitenkin viides peruskalliokerrostuma. Alin peruskallio on tasolla 0 ja ylin tasolla 4. Peruskallion läpi tulee myös mustia, savumaisia tyhjiön tuottamia partikkeleita.

Tuhoutumattomuus

On yleinen uskomus, että peruskallion voi tuhota tarpeeksi suurella määrällä räjähteitä. Tämä ei kuitenkaan ole totta, sillä mikäli pala ei tuhoudu ensimmäisessä räjähdyksessä, se palaa täysin ehjäksi, ja toinen räjähdys ei lisää vahingon määrää. Teoriassa peruskallio on tuhoutuvaa, sillä sen räjähdysten sietokyky on 18,000,000. Kuitenkaan käytännössä ei ole olemassa niin voimakasta räjähdettä, että se voisi tuhota peruskallion.

Peruskallio ei tuhoudu myöskään hakulla hakatessa, vaikka sitä jatkaisi kuinka kauan, sillä se saa 0 vahinkoa jokaisesta hakuniskusta.

Triviaa

Peruskalliojärvi

Järvi peruskallion tasolla.

  • Peruskalliossa oli huomattavasti nykyistä yleisemmin (mutta silti hyvin harvinaisesti) sattumanvaraisia reikiä ennen Alpha 1.2.0 -päivitystä (Halloween Update). Tämän jälkeen reikiä oli edelleen mahdollista nähdä,[1] mutta paljon harvinaisemmin. Ennen päivitystä tehdyissä kartoissa on edelleen yleisempiä reikiä. Mikäli pelaaja hyppää tällaiseen reikään, hän putoaa tyhjiöön ja menettää 2 HP:ta noin puolen sekunnin välein.
  • Peruskallion tasolla voi olla vesi -tai laavajärviä. Joskus ne voivat olla niin syviä, että ne aiheuttavat reiän peruskallioon.
  • Ennen Beta 1.2_02 -päivitystä peruskallion pystyi tuhoamaan asettamalla sen alle multaa, jonka päälle laittaa siemeniä.
  • Äärikristallit ja paluuportaalit koostuvat osittain peruskalliosta.
  • Luovassa pelimuodossa voi tuhota peruskalliota.
  • Selviytymispelimuodossa peruskallion saa, jos huijauskomennot ovat käytössä, komennolla /give <pelaaja> 7 [määrä].
  • Xbox 360 -versiossa peruskalliota voi tuhota vain, jos on itse asettanut sen.

Viitteet

  1. YouTube: MineCraft The Bottom Of The World Glitch!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki