FANDOM

YI B-Luokka

Päivänvalontunnistin
Sensori
'

Tyyppi

Tuntematon

Vaatimukset

Tuntematon

Generoituu

Ei mitään

Painovoima

Tuntematon

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Tuntematon

Räjähdysten sieto

1

Työkalu

kirves

Uusiutuva

?

Kerättävyys

Tuntematon

Datanumero

151

Koodinimi

?

Päivänvalontunnistin eli Daylight sensor on julkaisussa 13w01a:ssa julkaistu kuutio, joka antaa punakivisingaalia päivänvalon aikaan. Se lisättiin peliin Redstone Update:ssa (suom. Punakivipäivitys). Yöllä se ei anna signaalia, jollei se ole kuunvalontunnistustilassa.

Signaalin vahvuus

Keskipäivällä singaali on vahvin. Aamulla singaali on heikko, mutta vahvenee päivän kirkastuessa. Illalla signaalin vahvuus pienenee, ja lopulta yön tullen lopettaa singaalin antamisen kokonaan. Jos tunnistin on kuunvalontunnistustilassa, prosessi on päinvastainen.

Tunnistimen tilan vaihtaminen

Päivänvalontunnistimen voi kääntää toimimaan kuunvalontunnistimeksi kun sitä klikataan hiiren oikealla painikkeella.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Lasi
Lasi
Lasi
Hornakvartsi
Hornakvartsi
Hornakvartsi
Levy-Lauta
Levy-Lauta
Levy-Lauta
Sensori

Triviaa

  • Kuunvalontunnistimet aktivoituvat vasta yön oltua jonkin aikaa, joten ne soveltuvat huonosti yövalojen katkaisijoiksi.
    • Päivänvalontunnistimet sen sijaan sopivat yövalojen katkaisijoiksi niiden reaaliaikaisuutensa vuoksi.
      • Yksinkertaisen, päivänvalontunnistimella toimivan, yövalon voi tehdä asettamalla maahan seuraavat kuutiot seuraavassa järjestyksessä: Päivänvalontunnistin, punakivipöly, punakivirtaa johtava kuutio, kuutioon kiinni punakivisoihtu ja siitä lähtevä punakivijohto on ulostulo punakivilamppuihin.
  • Päivänvalontunnistimella voi tehdä hyviä aikapommeja jos haluaa jonkun asian räjähtävän yöllä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki