Wikia

Minecraft Wiki

Oselotti

Kommenttia17
495sivua tässä wikissä

YI A-Luokka

Oselotti ja kissa

Kunto

HP1HP1HP1HP1HP1 (5)

Vahinko

Ei

Spawnaus

viidakko taso 63, tai korkeampi

Luonne

Villi: Passiivinen
Kesy: Liittoutunut

Pudotukset

Tuntematon

Spawnmuna

Spawnegg

Spawnmunan datanumero

383:98

Oselotit eli Ocelot:it ovat viidakkoihin spawnaava joukko. Kun oselotteja löytää, ne ovat passiivisia ja livahtavat äkkiä kauas pelaajasta. Oselotteja voi kesyttää raa´alla kalalla jolloin niistä tulee kesyjä. Oselotit spawnaavat myös entisen viidakon alueelle. Jos siis haluat niitä helposti, kannattaa polttaa pieni alue viidakkoa, jolloin alue muuttuu sopivan tasaiseksi.

Kesyttäminen

FIN Bad English - Minecraft tutorial - Miten saa kissan minecraftissa? HD02:16

FIN Bad English - Minecraft tutorial - Miten saa kissan minecraftissa? HD

Rakkaus

Kaksi kissaa rakkausmoodissa.

Oselotin voi kesyttää kissaksi, mikä on kuitenkin hyvin hankalaa. Oselotit nimittäin kipittävät pelaajaan tullessa liian lähelle, pakoon. Kesyttämisessä on kolme vaihetta: (lukemisen nopeuttamiseksi voit lukea vain tummennetut tekstit)
1. Etsi oselotti ja mene noin 6-10 palan päähän siitä. Pitäisi olla turvallinen välimatka eikä oselotin pitäisi lähteä juosten karkuun.
2. Ota nyt nopeasti raaka kala käteen, jolloin oselotin pitäisi alkaa hiipiä sinua kohti. Muista pitää osoitin oselotissa, muutoin oselotti säikähtää ja juoksee pois.
3. Odota kunnes oselotti on lopettanut hiipimisen ja pysähtynyt lähellesi tuijottamaan sinua. Aseta kohdistin oselottiin, ellei se ole siinä jo, ja paina hiiren oikeaa painiketta, jolloin oselotin ympärille pitäisi ilmestyä sydämiä, sekä mustia väkäsiä aina kun painat näppäintä. Tee tämä nopeasti oselotin pysähdyttyä, sillä sen kiinnostus saattaa loppua ja se saattaa kirmata karkuun. Jatka oikean näppäimen painelemista kunnes oselotista muuttuu kissa. Mikäli mustien väkäsien tuleminen, painaessa oikeaa painiketta, loppuu, on painaminen turhaa ja kissan saaminen epäonnistui tällä kertaa. Tällöin oselotti myös kääntää yleensä katseensa pois pelaajasta ja lähtee hetken päästä juoksuun pois pelaajan luota.

Jos epäonnistuit, toista vaiheet ja saatat onnistua tällä kertaa paremmin. Huomioi, että usein oselotit vaativat jopa yli 11 kalaa. Varaudu siis siihen.

Kissat

Kissat ovat joukko, joita saa kesyttämällä oselotin raa´alla kalalla. Jotkut uskovat että yleisimpiä kissoja ovat maatiaiset: mustavalkoiset ja oranssit, harvinaisimpia siamilaiset, mutta tosiasiassa kaikki kissalajit ovat yhtä yleisiä. Kissat ovat toinen joukko, jota voi kesyttää (Sudet ovat ensimmäinen joukko). Creeperit pelkäävät kissoja ja alkavat juosta poispäin niistä tultuaan liian lähelle niitä. Kissat toimivat siis myös hyvinä suojina creepereiltä. Kissan kanssa pätee samat toiminnot kuin sudenkin kesyttäessä; ne seuraavat pelaajaa ja klikkaamalla niitä oikealla hiiren painikkeella ne istuvat ja jäävät paikoilleen, eivätkä teleporttaa pelaajan perään. Poikkeus: Mikäli kissa saa mahdollisuuden, se hakeutuu istumaan arkun päälle, mutta tällöin se teleporttaa ja seuraa pelaajaa normaalisti. Arkkua ei myöskään saa auki kissan istuessa sen päällä. Jos ero pelaajan ja eläimen välillä kasvaa niin, ettei eläin saisi pelajaa enää kiinni, eläin teleporttaa pelaajan luo.

Kasvatus

Kissat

Kissoja voi kasvattaa antamalla niille raakaa kalaa. Kahden kissan lisääntyessä syntyy kissanpentu, joka on joko isän tai äidin värinen. Väritys määräytyy sen kissan, jolle annettiin ensimmäisenä kala, värityksen mukaan. Jos haluat vaikkapa mustan kissan, anna kala ensin mustanväriselle kissalle, ja sitten toiselle. Näin syntyy haluamasi värinen kissanpentu.
(Katso myös Eläintenkasvatus)

Oselotit

Oselotteja ei voi kasvattaa, mutta ne saavat pentuja lähes samalla lailla kuin kyläläisetkin, mutta "rakastumista" ei lähes koskaan näe. Oselotinpentuja voi myös spawnata sattumanvaraisesti samalla kun oselotti spawnaa. Tämä toimii myös luovassa pelimuodossa spawnmunilla.

Triviaa

  • Oselotit olivat Minecraftin toinen kesytettävä joukko.
  • Kun oselotin kesyttää, siitä voi tulla väriltään oranssi, musta tai siamilainen.
  • Oselotteja ei näy kovin usein.
  • Kissojen juostessa niiden jaloista tulee partikkeleita samalla tavalla kuin pelaajalla.
  • Kissa kehrää rakkausmoodissa.
  • Creeperit pelkäävät kissoja ja alkavat juosta niistä poispäin nopeasti.
  • Kissat tykkäävät istua arkkujen päällä.
  • Oselotin kesyttäminen kissaksi voi vaatia jopa 11 kalaa.
  • Oselotit hyökkäävät kanojen kimppuun.
  • Mustavalkoisen kissan tekstuurit ovat peräisin Jebin kissasta, Newtonista.
  • 1.3.1 / 1.3.2 lähtien myös villejä oselotteja voi saada lisääntymään kuten kesyjä eläimiä.
  • Kissat hakeutuvat istumaan arkkujen päälle ja estävät samalla niiden avautumisen.
  • Oselotit eivät ota putoamisvahinkoa.
  • Kissat tykkäävät istua kukkaruukkujen sekä sänkyjen päällä.

Kuvia

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki