FANDOM

YI B-Luokka

Omena
Omena

Palautus

RP1RP1

Ainesosat

Ei ole

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

260

Omenat tai Punaiset omenat eli Apple:t ("Red Apples") ovat ruokaesineitä, jotka lisättiin peliin Indev -versiossa. Kun tammipuun lehdet tuhoutuvat, on 0.5% (1/200) mahdollisuus, että samalla putoaa 1 omena. Omenoita voi myös saada käymällä kauppaa kyläläisten kanssa, aloitusarkusta sekä tukikohtien, tyrmien tai NPC-kylien sulattojen arkuista.

Tietoa

Omenat palauttavat 2 nälkäpistettä, mutta eivät ole kovinkaan luotettava ruoanlähde ja pelaajalle tulee nopeasti uudelleen nälkä. Omenoista voi myös 8 kultakimpaleen avulla craftata kultaisia omenoita, jotka palauttavat saman verrän nälkää, mutta antavat myös nopean HP:n palautuksen 4 sekunnin ajaksi.

Aikaisessa Survival Testissä omenat lisättiin peliin ruskeiden sienien korvaajaksi HP:n palautuksessa. Tällöin pelaaja spawnasi aina taloon, jonka sisällä olevassa arkussa oli mm. 99 omenaa. Myöhemmin talot poistettiin, ja omenoista tuli mahdottomia löytää kartalta. Myöhemmin, kun tavallinen moninpeli ilmestyi, omenoita pystyi vielä löytämään tyrmistä. Kun omenat poistettiin tyrmienkin arkuista, niitä sai vain tappamalla Notchin pelihahmon.

Historia

Esineen historia
*Indev -päivitys: Omenat lisätty peliin.
  • Infdev -päivitys: Omenoita voi löytää tyrmien arkuista.
  • Beta 1.8: Omenoita voi löytää tukikohtien arkuista.
  • 1.1: Omenoita voi löytää NPC-kylien arkuista.

Tekstuurit:

Triviaa

  • Hevoset syövät omenoita.
  • Omena on ainut ruokaesine, jonka saa lehdistä.
  • Omenoiden tekstuuri on sama, jota käytettiin myös eräässä Markus Perssonin toisessa pelissä nimeltään Legend of the Chambered.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki