Fandom

Minecraft Wiki

Nappi

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit2 Share

Nappi
  • Kivinappi
  • Puunappi

'

Tyyppi

Mekanismi

Vaatimukset

Kivinappi: 1 kivi
Puunappi: 1 lankku

Generoituu

Ei mitään

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

2,5

Työkalu

Käsi

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

Kivinappi: 77
Puunappi: 1438F

Koodinimi

?

Nappi eli Button on kytkin, joka tuottaa virtaa vain hetken ajan kun se painetaan pohjaan. Hetken kuluttua pohjaanpainamisesta nappi kytkeytyy pois päältä. Napin voi tehdä 1.4.2 -päivityksestä lähtien joko yhdestä lankkukuutiosta tai yhdestä kivikuutiosta.

Napit.png

Napin voi asettaa kuution joka sivulle

Puunappi pysyy aktiivisena hiukan kivinappia pidempään, ja se voidaan aktivoida ampumalla jousella nuolen siihen kiinni. Napille on myös keksitty tapoja saada se toimimaan samalla tavalla kuin vivut.

Kivinappi

Kivinappi on Alpha 1.0.1 -versiosta asti pelissä ollut, mekamismina toimiva kuutio. Se on kytkin. Mikäli sen yhdistää punakivijohtoon, sillä voi säädellä johdon päälläoloa. Kivinapin voi tuhota käsin ja se pudottaa aina resurssin. Kivinapin voi craftata yhdestä kivikuutiosta.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Kivi
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Kivinappi

Puunappi

Puunappi eli Wooden Button on viikoittaisessa julkaisussa 12w34b lisätty kuutio. Se toimii samoin kuin kivinappi, mutta sen voi aktivoida pelkän painamisen lisäksi myös ampumalla sitä nuolella, samoin kuin puisen painelaatan. Puunapin craftaamiseen tarvitaan yksi lankkupala, jonka voi sijoittaa tavaraluettelon craftausalueessa tai työpöydässä mihin ruutuun tahansa.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Lauta
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Puunappi

Toiminta

Tosin kuin vivun, napin antama virta ei ole pysyvää. Kun nappia painaa, se pysyy painettuna vain 1,2 tai 1,7 sekuntia. Tämän jälkeen virrantulo loppuu. Tämän takia nappien käyttö on suositeltavaa esim: rautaovissa.

Triviaa

  • Mikäli nappi joutuu kontaktiin veden tai laavan kanssa, se muuttuu kerättäväksi.
  • Puunapin aktiivisuusaika, eli painettuna pysymisen aika, on pitempi kuin kivinapin; eli noin 1.7 sekuntia (Kivinappi 1,2 sekuntia).
  • Napin voi kiinnittää palojen reunoihin, muttei päälle tai alle. Napit, kuten useat muutkin kytkimet muuttuvat kerättäviksi veden tai laavan osuessa niihin.
  • Ennen Beta 1.5_01 -päivitystä kivinappien tekemiseen vaadittiin mukulakiveä tavallisen kiven sijaan, mikä teki niiden valmistamisesta helpompaa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki