FANDOM

YI A-Luokka

Näivettäjä
Wither

Kunto

HP1 x 150

Vahinko

Helppo: HP1HP2 (1,5)
Normaali: HP1HP1HP2 (2,5)
Vaikea: HP1HP1HP1HP2 (3,5)

Spawnaus

Pelaajan itse rakentama

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

1 Hornantähti Hornatähti

Spawnmuna

Ei ole

Spawnmunan datanumero

Ei ole

PTvBE

Tällä rakennelmalla voi spawnata Näivettäjän.

2013-04-20 22.58.07

Kuva Näivettäjästä.

Witherluuranko

Hornaluuranko

Wither boss

Näivettäjä keräämässä energiaa.

Näivettäjä eli Wither on viikoittaisessa julkaisussa 12w34a peliin lisätty joukko. Se on ääriliskon lisäksi pelin toinen "päävastus". Näivettäjällä on 150 HP:ta, eli 50 enemmän kuin ääriliskolla. Lisäksi se osaa lentää samalla tavalla, kuin esim. Roihu ja Hornanhenki.

Se on yksi Minecraftin kolmesta räjähdyksen aiheuttavista joukoista. Kaksi muuta ovat Creeper ja Hornanhenki.

Ulkonäkö

Näivettäjä muistuttaa hornaluurankoa, mutta Näivettäjällä on yhden pään sijasta yhteensä kolme päätä, kaksi sivuilla, yksi suurempi keskellä ja taaksepäin kaartuva häntä. Se on lisäksi paljon normaalia luurankoa suurempi Näivettäjä on yksi Minecraftin viidestä lentävästä joukosta, muut neljä ovat hornanhenki, äärilisko, lepakko ja roihu.

Spawnaus

Näivettäjän voi spawnata Hornaluurangon kallojen ja sieluhiekan avulla, kun vaikeustaso on rauhallista korkeampi.  Kun pelaaja on spawnannut Näivettäjän, hänen täytyy odottaa hetki, että sen HP-palkki täyttyy. HP-palkin täyttyessä Näivettäjä välkkyy sinisenä. Kun se on täyttynyt, Näivettäjä tekee räjähdyksen, joka tappaa pelaajan ilman suojavarusteita lähietäisydeltä.

Hyökkäys

Näivettäjä on vaarallinen pitkiltäkin matkoilta, koska se ampuu räjähtäviä hornaluurangon kalloja, jotka tuhoavat jopa obsidiaania. Se ampuu päitä 2 kallon sarjoissa. Näivettäjä hyökkää myös neutraalien, passiivisten ja joidenkin aggressiivisten joukkojen kimppuun esim. hämähäkin. Kun näivettäjä on pelaajan lähellä, se päästää pelottavahkoja ääniä. Kun näivettäjän ammus osuu suoraan pelaajaan, se saa 5 (kaksi ja puoli sydäntä) lisäelämää. Näivettäjä ampuu sinisiä ammuksia pelaajaan ja mustia ammuksia muihin joukkoihin.

300px-BlueSkull

Näivettäjän ampuma sininen kallo.

120px-Wither Shield

Näivettäjän valkoiset viivat, jotka torjuvat nuolia.

Taistelu

Näivettäjä hyökkää ensin ampumalla päitä kaukaa. Kun Näivettäjä on menettänyt puolet kunnostaan, se saa suojan, joka torjuu nuolet. Tämän jälkeen sitä pitää hakata miekalla. Näivettäjä kannattaa spawnata luolaan tai ahtaaseen paikkaan ettei se pääse pakenemaan korkealle, jolloin se on vaikeampi tappaa. Näivettäjää vastaan kannattaa käyttää lumottuja aseita ja suojavarusteita. Voima II taikajuoma helpottaa ja nopeuttaa taistelua paljon.

Triviaa

  • Näivettäjä muistuttaa joissain määrin roihua, sekä hornaluurankoa.
  • Näivettäjällä on enemmän HP:tä kuin millään muulla joukolla. (150 HP)
  • Näivettäjä lataa elämiään jatkuvasti.
  • Kun näivettäjällä on enää puolet HP:istaan sen ympärillä on valkoisia viivoja jotka torjuvat nuolet.
  • Kun näivettäjällä on vähän HP:ta jäljellä, se muuttuu punaiseksi.
  • Näivettäjän voi spawnata mihin tahansa ulottuvuuteen.
  • Näivettäjä voi tappaa Ääriliskon.
  • Näivettäjä kannattaa luoda Ääreen, sillä se hyökkää Ääreläisten kimppuun, jotka puolestaan yrittävät tappaa sen. Ääressä se ei voi myöskään saada yhtä paljon tuhoa aikaan kuin Ylämaailmassa. Hornatähti ei voi myöskään tuhoutua tippumalla laavaan tai tuleen toisin kuin Hornassa.
  • Normaalilla ja Vaikealla vaikeustasolla Näivettäjä aiheuttaa "Näivetys" -myrkytyksen osuttuaan pelaajaan, jolloin pelaajan kaikki sydämmet muuttuvat mustiksi.
  • Näivettäjä voi tuhota kaikkia muita kuutioita paitsi peruskalliota.
  • Kun näivettäjä saa nuoli suojuksen (nuolet kimpoavat tästä), se on "vihaisempi" ja tulee lähemmäs pelaajaa.
  • Kun Näivettäjän spawnaa, se on hetken sininen ja räjähtää hetken kuluttua spawnauksestaan.
  • Näivettäjän "panssari" muistuttaa sähköistyneen creeperin ympärillä olevia viivoja.
  • Kun Näivettäjä räjähtää, kuuluu luola-ääni.
  • Kaiverretussa punaisessa hiekkakivessä on näivettäjän kuva.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki