FANDOM

YI B-Luokka

Myrkytys on tapahtuma, joka saa joko kunto- tai nälkäpalkin laskemaan väliaikaisesti poikkeuksellisen nopeasti.

Myrkytyksiä on kolmea eri tyyppiä:

Ruokamyrkytys

MyrkytysRP

Mädäntyneen lihan ja raa'an kanan syöminen saattaa aiheuttaa ruokamyrkytyksen, joka saa nälkäpalkin muuttumaan vihreäksi ja laskemaan nopeasti, kunnes se on täysin tyhjentynyt. Raa'alla kanalla on 30% ja mädäntyneellä lihalla 70% mahdollisuus tähän sivuvaikutukseen. Ruokamyrkytys kestää 30 sekuntia.

Verenmyrkytys

MyrkytysHP

Myrkyn taikajuoman juominen tai heittäminen itseään päin aiheuttaa verenmyrkytyksen, kuten myös hämähäkinsilmän ja myrkyllisen perunan syöminen. Normaalilla ja vaikealla vaikeustasolla myös luolahämähäkin puraisu aiheuttaa verenmyrkytyksen. Verenmyrkytys saa kuntopalkin muuttumaan keltavihreäksi ja laskemaan ½ HP:ta puolestoista sekunnin välein. Luolahämähäkeistä saatu myrkytys kestää 5 sekuntia, taikajuoman taas vahvuudestaan riippuen 45-120 sekuntia, jonka jälkeen myrkytys loppuu. Mikäli HP ehtisi muuten laskea nollaan myrkytyksen aikana, pelaaja ei kuitenkaan kuole, sillä verenmyrkytys ei voi tappaa, se loppuu automaattisesti kun pelaajalla on ½ HP:ta jäljellä. Myrkytyksen voi lopettaa vain juomalla maitoa.

Näivetys-myrkytys

Wither elämät

Näivetys-myrkytyksen, eli Näivetyksen saa, jos koskee Näivettäjään tai Hornaluurankoon. Se kestää 9 sekuntia ja vie ½ HP:ta joka puolestoista sekunti. Myrkytyksen voi lopettaa juomalla maitoa. Näivetys-myrkytys ei lopu automaattisesti kun pelaajalla on 1/2 hp:ta jäljellä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki