FANDOM

Myrkyllinen peruna
Myrkyllinen peruna

Palautus

RP1.png

Ainesosat

Tuntematon

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

394

Myrkyllinen peruna eli Poisonous Potato on myrkytyksen aiheuttava ruoka, joka lisättiin peliin versiossa 12w34a. Sen voi saada satunnaisesti kun tuhoaa kasvavan perunan.

Se antaa verenmyrkytyksen neljäksi sekunniksi, kun sen syö. Siksi sitä ei kannata käyttää perusruokana. Sen kanssa kannattaa olla varovainen esimerkiksi kylissä, koska niissä on paljon perunoita, ja joku niistä saattaa olla myrkytetty. Kuitenkin, myrkyllisellä perunalla on hyväkin puoli; se antaa yhden nälkäpisteen pelaajalle. Kun pelaaja pelaa selviytymispelimuodossa ja hänellä on täydet HP:t, hänen kannattaa nälän tullessa syödä myrkyllinen peruna, jos muuta ruokaa ei ole lähettyvillä, sillä sen syöminen vie pelaajalta 2 HP:ta, verrattuna normaalin nälkäkuoleman aiheuttamaan vahinkoon 5 HP:ta. Näin pelaajalle jää 5 HP:n sijasta 8 HP:ta. Myrkyllistä perunaa ei voi myöskään paistaa kuten tavallista Perunaa.

Tunnistus

Myrkyllinen peruna käyttää miltei samaa tekstuuria kuin tavallinen peruna. Tavallinen peruna on aavistuksen verran isompi ja tummankeltainen, myrkyllinen on myös vihertävä. Kun on kasvattanut perunoita ja alkanut korjata niitä talteen, kannattaa varmistaa, että kaikki ovat normaaleita. Koska peruna ja myrkyllinen peruna eivät stakkaannu, kannattaa varmistaa, että ei kesken kaiken tule uuteen ruutuun perunankuva, se voi olla myrkyllinen peruna. Kannattaa myös kohdistaa hiiri perunoiden päälle tavaraluettelossa, jolloin esiin tuleva tekstiruutu kertoo, onko peruna myrkyllinen vai ei. Testimaistaminen ei ole suositeltavaa, sillä riski on suuri. Joissakin vanhemmissa versioissa myrkyllinen peruna on harmaa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki