Fandom

Minecraft Wiki

Moottoroitu kaivosvaunu

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share

Moottoroitu kaivosvaunu
Uunillinen kaivosvaunu
'

Tyyppi

Kulkuneuvo

Vaatimukset

1 uuni
1 kaivoskärry

Generoituu

Ei

Painovoima

Kyllä

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

?

Työkalu

Hakku

Uusiutuva

Ei (Pudottaa kaivosvaunun ja uunin)

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

343

Koodinimi

?

Moottoroitu kaivosvaunu eli Minecart with Furnace on Alpha 1.0.14 -päivityksen mukana peliin lisätty kulkuneuvo. Se toimii muuten tavallisen kaivosvaunun tavoin, mutta sen kyytiin ei voi mennä. Moottoroidun kaivosvaunun saa liikkumaan asettamalla sen uuniin hiiltä tai puuhiiltä, jolloin ne liikkuvat, ja voivat työntää toisia kaivosvaunuja.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Uuni
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Kaivos
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Uunillinen kaivosvaunu

Toiminta

Moottoroitu kaivosvaunu on asetettava raiteiden päälle. Tämän jälkeen sen uuniin pitää lisätä polttoainetta (hiiltä tai puuhiiltä), mikäli haluaa sen liikkuvan. Tämän jälkeen sitä on klikattava hiiren oikealla näppäimellä katsoen suuntaan, jonne haluaa sen liikkuvan. Tällöin kaivosvaunu alkaa liikkua, kunnes sen polttoaine loppuu. Sillä voi myös työntää toisia kaivosvaunuja.

Triviaa

  • Moottoroidut (ja arkulliset) kaivosvaunut olivat pelin ensimmäisiä kahdesta erilaisesta craftatusta esineestä luotavia esineitä.
  • Moottoroitu kaivosvaunu ei voi työntää toisia kaivosvaunuja 180 asteen mutkissa.
  • Mikäli moottoroitu kaivosvaunu työntää kaivosvaunua, jossa on pelaaja, se toimii hitaammin sillä painoa on enemmän.
  • Yksi hiili tai puuhiili antaa moottoroidulle kaivosvaunulle virtaa 4 minuutin ajaksi.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki