Fandom

Minecraft Wiki

Modit

555sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit40 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

[Sivulle modihistoria →]

2012-05-07 21.03.51.png

"Mo' creatures" -modi.

2012-04-15 19.58.54.png

Kuvankaappaus "TooManyItems" -modista.

Modit (lyhennetty sanasta Modification eli Muutos) ovat lisäosia, joita pelaaja voi asentaa Minecraftiin. Modeja on paljon erilaisia: on modeja, jotka lisäävät peliin kuutioita, esineitä ja joukkoja sekä on olemassa myös modeja, joiden avulla peliin saa esimerkiksi uusia ulottuvuuksia Hornan ja Äären lisäksi, esim. Aether, ja on olemassa myös modeja, jotka voivat lisätä peliin esim. räjähteitä. Huomaa, että modin asennettuasi Minecraftistasi voi tulla hitaampi. Modeja voi löytää täältä.

Huomaa, että modit voivat olla koneesi tietoturvan kannalta joskus vaarallisia, jos modi sisältää viruksia tai muita haittaohjelmia!

Useimmat modit tarvitsevat toimiakseen ModLoaderin, Audiomodin, Minecraft Forgen, tai muunlaisen "apumodin" toimiakseen. Modin lataus/esittelysivulla kerrotaan yleensä mitä apumodeja siihen tarvitaan. Kaikki apumodit eivät kuitenkaan auta tiettyä modia toimimaan, esim. Trains Mod (suom. Junat- modi) tarvitsee nimenomaan Minecraft Forgen.

Ei ole suositeltavaa asentaa eri versiolle tarkoitettuja modeja eri version Minecrafteihin. Esim. 1.4.5-version modit voivat saada Minecraftin koodin hajalle versiossa 1.5.2, koska koodijärjestelmä ja ID-numerokoodit ovat muuttuneet. Tämä saattaa tuhota myös maailmojen tallennuksia.

Asennus

Warning Varoitus: Minecraft Wiki ja sen käyttäjät eivät ole vastuussa modin asennuksen ohella tapahtuneista virheistä tai maailmojen kadottamisesta.

Käytät näitä asennusohjeita omalla vastuullasi. Hyvä vinkki on tallentaa kaikki tärkeimmät maailmat polusta .minecraft\saves\ johonkin toiseen kansioon, josta voit ottaa ne uudelleen käyttöön.
2013-07-10 16.58.56.png

Kuva explosives + ja rei`s minimap modista.

Yleisimmät modit asennetaan usein seuraavanlaisesti:

Windows:

1. Mene polkuun

C:\(Käyttäjäsi)\AppData\Roaming\.minecraft

Vaihtoehtoisesti AppData -valikkoon pääsee myös kirjoittamalla Windows XP:n Suorita-ohjelmaan tai Windows Vistan, 7, 8 tai 10:n tiedostohakuun %AppData%
2. Lataa Minecraft Forge -niminen apuohjelma.
3. Luo hakemistoon mods-niminen kansio jos sitä ei vielä ole, ja siirrä modi sinne.
4. Vaihda nykyinen profiilisi Minecraft Launcherissa Forge-profiiliin.

Mac:

1. Etsi Käyttäjänimesi/library/application support/minecraft/bin.
2. Avaa minecraft.jar Arkistotyökalulla. -
3. Pudota tiedostot kansioon.
4. Poista META-INF -kansio.
5. Uudelleennimeä kansio "minecraft" "minecraft.jar":iksi.
6. Avaa Minecraft.

Mac OS X

  1. Asenna modi netistä.
  2. Avaa lataukset.
  3. Siirrä modi latauksista Minecraft - kansiosta löytyvään mods -kansioon.
  4. Avaa minecraft.
  5. Testaa modia.
  6. Jos toimii niin nauti!

Triviaa

  • Kaikki modit eivät ole yhteensopivia.
    • Mm. Technick Pack ja Feed The Beast ovat erikoistuneet tekemään modipaketteja, joissa useampia, joskus jopa kokonaan yhteensopimattomia modeja on yhdistely ja muokattu yhtenäiseksi, toimivaksi kokonaisuudeksi.
    • Tälläisen virheen voi korjata Minecraft Launcherin kautta, painamalla Options ja sitten Force Update. Tämä poistaa vanhan bin-tiedoston ja lataa uuden. Tämä ei välttämättä pelasta jo tuhoutuneita maailmoja.

Katso myös

Aloita keskustelu Keskustelut aiheesta Modit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki