Fandom

Minecraft Wiki

Minecraft Realms

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit8 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

Minecraft RealmsMinecraft realms.png

Sivusto

https://minecraft.net/realms

Minecraft Realms on peliin kehitteillä oleva ominaisuus, joka mahdollistaa oman yksityisen palvelimen luomista ja hallitsemista minimaalisella vaivalla. Se tarjoaa helpomman ja nopeamman tavan luoda Minecraft-palvelimia ja hallita niitä pelinsisäisesti.

Realms ei ole kuitenkaan tarkoitettu suurien julkisten palvelimien luomiseen, vaan pienemmille muutaman käyttäjän ryhmille. Mojang ei ole vielä päättänyt kuinka monta pelaajaa voi pelata samalla palvelimella, mutta määrä tulee olemaan rajoitettu 3-10 pelaajaan.

Saatavuus

Realms on maksullinen palvelu, jonka hinta kuukaudelta on tällä hetkellä 10 €. Palvelu on vielä kehitysvaiheessa, joten sillä on rajoitettu saatavuus. Tällä hetkellä sen ostaminen on mahdollista seuraavissa maissa:

Realms menu.png

Minecraft Realms:in valikko

  • Alankomaat
  • Irlanti
  • Islanti
  • Iso-Britannia
  • Norja
  • Ruotsi
  • Suomi
  • Tanska

Historia

Minecraft Realms on ollut kehitteillä Minecon 2012 asti. Realms:in ensimmäinen Alpha-versio julkaistiin maaliskuussa 2013, tietokoneen valitessa 100 testaajaa.
Myöhemmin päivityksen 1.6.4 myötä valittiin uudet Alpha-testaajat. Viimein 18. joulukuuta 2013 Minecraft Realms Beta tehtiin julkisesti saataville Ruotsissa.
Päivityksen 1.7.5 myötä palvelu on ollut saatavilla kaikissa Pohjoismaissa, sekä myöhemmin myös Isossa-Britanniassa, Alankomaissa ja Irlannissa.

Triviaa

  • Mojangin blogin signatuuri on ollut viikottaisesta julkaisusta 13w09a lähtien "//The Minecraft and Minecraft Realms teams" aiemman "//The Minecraft team":in sijaan.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki