FANDOM

YI A-Luokka

Tämä artikkeli käsittelee kiinteää kuutiota. Sanan muita merkityksiä löytyy täsmennyssivulta.
Vesimeloni
Meloni
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

Kyllä

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

5

Työkalu

Miekka

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

103

Koodinimi

?

Vesimeloni eli Melon on Beta 1.8 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Vesimelonin tuhoaminen pudottaa 3-7 meloninsiivua. Vesimeloneja voi kasvattaa meloninsiemenistä, joita voi löytää hylätyistä kaivoksista. Versiosta 1.7.2 lähtien vesimeloneja voi generoitua kartalle. Vesimeloneja voi myös craftata 9 meloninsiivusta. Meloneja voi kasvattaa viljelysmaalla, mutta ne kasvavat myös pelkällä mullalla.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloninsiivu
Meloni

Tietoa

Vesimelonin tuhoamisesta putoaa 3-7 meloninsiivua, joista jokainen antaa yhden nälkäpisteen. Vesimeloni tuhoutuu myös, jos mäntä työntää vesimelonia. Tosin kuin vehnän kasvatuksessa, melonit eivät suoraan pudota meloninsiemeniä. Meloninsiivusta voi kuitenkin craftata meloninsiemeniä.

Kasvattaminen

Melonin kasvu

Vesimelonin kasvuprosessi.

Kun meloninsiemenet istuttaa mullalle tai viljelysmaahan, syntyy pieni varsi, joka kasvaa kunnes saavuttaa maksimikokonsa. Tämän jälkeen se muuttuu normaaliksi meloniksi, joka spawnaa heti paikalla jollekin viereiselleen palalle (mutta vain viljelysmaalle) uuden varren. Tästä varresta alkaa syntymään uusi vesimeloni. Kun vesimelonista tulee täysinkasvanut, se muuttaa allaan olevan viljelysmaan mullaksi. Tämä prosessi kestää noin 10-30 minuuttia.

Mikäli vesimeloninvarren lannoittaa luujauholla, se muuttuu heti paikalla täysikokoiseksi melonin varreksi. Tämä prosessi voi kuitenkin myös epäonnistua.

Triviaa

  • Alkuperäinen idea vesimeloneista on peräisin Get Satisfactionista. Notch hyväksyi sen ennen Beta 1.8 -päivitystä, ja vesimelonit lisättiin peliin.[1]
  • Melonisiivuista voi craftata kimaltelevia meloneja.
  • Meloneja voi löytää viidakosta.
  • Meloneilla ei ole samaa tekstuuria kuin kurpitsoilla.

Katso myös

Viitteet

  1. Get Satisfaction: Watermelons

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki