Fandom

Minecraft Wiki

Markus Alexej Persson

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit12 Share

MAP.jpg

Markus Alexej Persson "Notch"

Markus Alexej Persson (lempinimeltään "Notch") (s. 1. kesäkuuta, 1979) on ruotsalainen peliohjelmoija ja Mojang AB -yhtiön perustaja. Hänet tunnettaan parhaiten Minecraft-hiekkalaatikkopelistä, joka on myynyt yli 10 miljoonaa kappaletta. Hän on kehittänyt myös muita pelejä kuin Minecraftin, esimerkiksi Metagunin.

Pelit

Minecraft
Perssonin suosituin peli, Minecraft, on myynyt yli 12 miljoonaa kappaletta ja Minecraftin kotisivuille on rekisteröitynyt yli 35 miljoonaa käyttäjää. Pelin Alpha-versio julkaistiin 10. toukokuuta 2009 ja pelin nykyinen Minecraft 1.0 julkaistiin 18. marraskuuta 2011. Minecraftin oli määrä ilmestyä 11. marraskuuta 2011, mutta Notch ilmoitti blogissaan, että päivämäärä saattoi vaihtua useiden samalle päivämäärälle ilmestyvien pelien takia.
Scrolls
Bethesda Softworks haastoi Perssonin oikeuteen kyseisen nimen käytöstä koska Bethesda omistaa The Elder Scrolls-pelisarjan nimen. Notch ilmoitti asiasta blogissaan. Notch voitti oikeudenkäynnin.
Prelude of the Chambered
Prelude of the Chambered on Markus Perssonin tekemä peli, jossa pelaajan on tarkoitus paeta saarelta. Notch ilmoitti pelin tekemisen kestäneen vain 48 tuntia.
Metagun

Triviaa

  • Markus Perssonilla on suomalainen äiti.
    Notchvsherobrine.png

    Notchin ja Herobrinen "taistelu" Herobrine -modissa.

    Notch juhlii.gif

    Notch juhlii.

    Notch skin.jpeg

    Notchin vanha persoona.

Notch - Markus Alexej Persson.jpg

Notchin Minecraft-iho.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki