FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

Esineenvalinta.png

Esineenvalintaruutu luovassa pelimuodossa.

Luova pelimuoto eli Creative mode lisättiin Beta 1.8-versiossa. Luovassa pelimuodossa pelaajalla on käytössä esineenvalinta. Luovan pelimuodon saa vain tekemällä uuden maailman, ja vaihtamalla alhaalla kohdan selviytyminen luovaksi.

Luovassa pelimuodossa pelaajalla on käytössään loputon määrä jokaisia kuutioita ja esineitä. Jokaisen kuution tuhoaminen kestää noin 6/10 sekuntia millä tahansa aseella, esineellä, tai kädellä miekkaa lukuunottamatta.

Ominaisuudet

Kuolemattomuus

Luovassa pelimuodossa ei voi kuolla muuten kuin kaivamalla peruskallion alle eli 0-tasoon, sekä tippumalla tyhjiöön. Kaikki joukot (lukuun ottamatta ääriliskoa) ovat neutraaleja pelaajaa kohtaan.

Lentäminen

Lentäminen on luovassa pelimuodossa esiintyvä "kulkutapa" kävelemisen ja juoksemisen ohella. Lentämisen voi aloittaa painamalla "Space" -näppäintä kaksi kertaa peräkkäin nopeasti. Lentämisen aikana pelaaja voi laskeutua alemmaksi pitämällä "Shift" -näppäintä pohjassa. Ylöspäin voi mennä painamalla "Space" -näppäintä pohjassa. Lentäminen loppuu, kun pelaaja on laskeutunut maahan tai tuplanäpäyttänyt "Space" -näppäintä uudelleen.

Kuutioiden kopioiminen

Minecraft 1.2.5 -päivityksessä lisättiin Pick Block -näppäimellä kuutioiden kopiointi luovassa pelimuodossa, mikä mahdollistaa hirviönluojien (tuottavat sikoja), ääriportaalin (reunuksen ja portaalin) ja hornaportaalin (reunuksen ja portaalin) osien kopioimisen. Kuution kopioiminen tapahtuu niin, että kun katsot kuutiota, ja painat hiiren keskinappia, saat kopioidun kuution käteesi.

Triviaa

  • 1.6-versiosta lähtien luovassa pelimuodossa pelaaja ei voi rikkoa kohteita miekka kädessään.
  • Luovaan pelimuotoon pääsee myös komennolla /gamemode [pelaaja] 1
  • Luova pelimuoto on lähinnä tarkoitettu hauskanpitoon ja rakentamiseen

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki