FANDOM

Luolahämähäkki
Luolahämähäkki.png

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (10)

Vahinko

Helppo: HP2.png (0,5)
Normaali: HP1.png (1)
Vaikea: HP1.pngHP2.png (1,5), myrkky: HP2.png (0,5), joka 1½. sekunti.

Spawnaus

Hylätyt kaivokset

Luonne

Yöllä agressiivinen ja päiviällä Neutraali

Pudotukset

Spawnmuna

Spawn8.png

Spawnmunan datanumero

383:59

Luolahämähäkit eli Cave Spider:it ovat Beta 1.8 -päivityksen mukana peliin lisätty joukko. Ne muistuttavat tavallisia hämähäkkejä, mutta ovat tummansinisiä, hieman pienempiä sekä huomattavasti vaarallisempia. Luolahämähäkit ovat kuitenkin hämähäkkejä harvinaisempia, sillä ne spawnaavat vain joihinkin hylätyissä kaivoksissa olevista hirviönluojista.

Luolahämähäkki ja tavallinen hämähäkki.png

Luolahämähäkki ja tavallinen hämähäkki vierekkäin

Käytös

Luolahämähäkit spawnaavat vain hylätyissä kaivoksissa oleviin hirviönluojiin. Nämä spawnaajat ovat seittien peitossa, mikä luo vaikutuksen, että luolahämähäkit spawnaisivat itse verkoista. Niiden iskujen voimakkuus on sama kuin tavallisten hämähäkkien. Ne eivät voi spawnata tyrmien hirviönluojiin.

Luolahämähäkeistä tekee tavallista vaarallisemman niiden pieni koko, joka saa ne mahtumaan pienimpiinkin koloihin sekä niiden myrkyllisyys: mikäli luolahämähäkki pääsee tarpeeksi lähelle pelaajaa, se "puraisee" pelaajaa aiheuttaen myrkytyksen. Myös vaarallinen tekijä on niiden taistelustrategia; ne hyppivät huomatessaan pelaajan tätä kohti tehden niihin osumisesta erittäin vaikeaa.

Myrkky

Luolahämähäkki spawnaa.png

Luolahämähäkkejä spawnaava hirviönluoja

Luolahämähäkin "puraisun" aiheuttama myrkytys saa HP-palkin muuttumaan keltavihreäksi ja laskemaan ½ HP:ta puolentoista sekunnin välein. Myrkytys kestää 5 sekuntia, ja loppuu sen jälkeen. Myrkytys loppuu automaattisesti kun pelaajalla on ½ HP:ta jäljellä. Myrkytystä ei voi myöskään estää, mutta maito lopettaa myrkytyksen. Luolahämähäkit eivät voi myrkyttää pelaajia helpolla vaikeustasolla.

Triviaa

  • Luolahämähäkkien alkuperäinen nimi oli "Puuhämähäkki". Sitten se muutettiin "Myrkkyhämähäkiksi", ja lopulliseksi nimeksi tuli "Luolahämähäkki".
  • Seitit eivät hidasta luolahämähäkkien vauhtia niin kuin muiden joukkojen, sekä pelaajan.
  • Toisin kuin tavalliset hämähäkit, luolahämähäkit eivät muutu neutraaleiksi auringonvalossa. Ne eivät myöskään syty siitä tuleen, toisin kuin varusteettomat zombit ja luurangot.
  • Luolahämähäkin myrkyn vaikutus loppuu automaattisesti, kun pelaajalla on enään ½ HP:ta jäljellä.
  • Luolahämähäkin tekstuuri on sama kuin tavallisen hämähäkin eri väreillä.
  • Luolahämähäkit pystyvät kiipeämään seiniä ja kattoja pikin.
  • Normaalilla vaikeustasolla luolahämähäkin myrkytys kestää 7 sekuntia, eli pelaaja menettää 2 HP:tä.
  • Vaikealla vaikeusasteella luolahämähäkin myrkytys kestää 15 sekuntia, eli pelaaja menettää 5HP:tä.
  • Luolahämähäkit ovat immuuneja myrkylle.
  • Luolahämähäkit ovat pienempiä kuin tavalliset hämähäkit.
  • Luolahämähäkkejä spawnaavan hirviönluojan ympärillä on paljon seittiä.
  • Luolahämähäkit spawnaat luonnollisesti ainoastaa hylättyihin kaivoksiin

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki