Wikia

Minecraft Wiki

Lumouspöytä

Kommenttia0
491sivua tässä wikissä

YI B-Luokka

Tämä artikkeli käsittelee lumouspöytää esineenä. Varsinaisista lumouksista on oma artikkeli.
Lumouspöytä
Enchantment Table
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

1 kirja
4 obsidiaania
2 timanttia

Generoituu

Ei

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

6 000

Työkalu

Hakku

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

116

Koodinimi

?

Lumouspöytä eli Enchantment Table on Minecraft 1.0.0 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sen voi craftata 1 kirjasta, 2 timantista ja 4 obsidiaanista. Lumouspöydän ruutuun voi asettaa esineen, jonka haluaa lumota. Tämän jälkeen pelaaja voi valita sille jonkin kolmesta erihintaisesta lumouksesta, jonka vaikutukset ovat vaihtelevia mutta usein korkeampihintaisina tehokkaampia. Lumoukset maksetaan kokemustasoilla, ja 1.8 versiosta lähtien lasuriitilla.

Mitä enemmän kirjahyllyjä lumouspöydän vierellä on, sitä korkeampitasoisia lumouksia siltä voi saada. Ilman kirjahyllyjä lumousten taso on 1-5, mutta suurin mahdollinen taso on 30.

Craftaus

Craftaus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Kirja
Tyhjä
Timantti
Obsidiaani
Timantti
Obsidiaani
Obsidiaani
Obsidiaani
Parannuspöytä2

Lumoukset

Katso Lumoukset.
Enchant

Lumotut suojavarusteet.

2013-03-12 18.34.15

Lumouspöytä.

On mahdollista lumota hakkuja, lapioita, kirveitä, miekkoja, suojavarusteita, jousia ja onkia niiden materiaalista riippumatta. Lumotut esineet kiiltävät, ja jos hiiren vie niiden päälle, selviää mitä lumouksia ne ovat saaneet. Joskus lumotut aseet tuottavat myös kiiltopartikkeleita, kun niitä käytetään.

Lumousten nimet itse lumouspöydässä on kirjoitettu satunnaisilla sanoilla, joiden koodi on Commander Keen -peleissä esiintynyt galaksin standardikieli. Näistä nimistä on mahdotonta määrittää lumouksen oikeaa tulosta, vaikka ne kääntäisikin. Sanat olisivat käännettyinä jokin seuraavista: the elder scrolls klaatu berata niktu xyzzy bless curse light darkness fire air earth water hot dry cold wet ignite snuff embiggen twist shorten stretch fiddle destroy imbue galvanize enchant free limited range of towards inside sphere cube self other ball mental physical grow shrink demon elemental spirit animal creature beast humanoid undead fresh stale.

Triviaa

  • Alun perin lumouspöydät oli tarkoitus craftata mukulakivestä obsidiaanin sijaan.[1]
  • Jos pelaaja menee pois lumouspöydän luota, kirja sulkeutuu ja alkaa pyöriä. Pelaajan lähestyessä kirjaa se avautuu automaattisesti.[2]
  • Lumouspöydän pohjan tekstuuri on hieman erilainen kuin normaali obsidiaanin tekstuuri.
  • Koska lumouspöytä on tehty obsidiaanista, myös sen räjähdysten sietokyky on 6000 - mikä tarkoittaa, että edes dynamiitin räjähdys ei voi tuhota sitä.
  • Jos lumouspöydän ruutuun asetettua esinettä klikkaa kahdesti, saatavilla olevat lumoukset hintoineen vaihtuvat. Tämän ansiosta halutun hintaisen lumouksen saaminen on helppoa.
  • Jos lumouspöydän tuhoaa millä vain muulla työkalulla kuin hakulla (tai pelkin käsin), se ei pudota nostettavaa resurssia. Tämän takia lumouspöydän useimmille pelaajille kalliit materiaalit ovat helposti tuhlattavissa.
  • Lumouspöydän kirja kääntyy sinne päin missä pelaaja on vain jos kirja on auki.
  • Toomanyitems modilla pystyy lumoamaan kaikkia esineitä, kuutioita ja työkaluja, esim. mukulakiveä.
Sanasto

Commandeer Keen kirjaimien sanasto.

Katso myös

Viitteet

  1. Imgur: 2NftV. Notchin julkaisema kuva.
  2. Reddit: Notch Twitter: It's an enchantment table!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki