Fandom

Minecraft Wiki

Lehmä

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit2 Share

Lehmä
Lehmät.gif

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (5)

Vahinko

Ei tee vahinkoa

Spawnaus

Ruoho (Valoisuus 9 tai enemmän)

Luonne

Passiivinen

Pudotukset

Nahka.png Nahka (0-2)
Raaka pihvi.png Raaka pihvi (0-4)

Spawnmuna

Spawn9.png

Spawnmunan datanumero

383:92

Lehmät eli Cow:it ovat Alpha 1.0.8 -päivityksen mukana peliin lisätty joukko. Kuollessaan lehmät pudottavat raakoja pihvejä ja nahkaa, ja lehmien tappaminenkin onkin ainut tapa saada sitä. Lehmistä on olemassa myös sienielinympäristöjen versio, punainen lehmässieni.

Käytös

Mmuuh.png

Kaksi lehmää.

Lehmät vaeltavat ympäriinsä ilman määränpäätä. Ne voivat hypätä joidenkin esteiden yli, ja pitävätkin esimerkiksi mäkien päällä hyppimisestä. Tämä voi koitua lehmien kohtaloksi, sillä toisin kuin useat muut joukot, ne eivät osaa varoa pudotuksia. Ne eivät yritä pysyä poissa vedestä, ja niitä voikin helposti löytää hyppimässä siellä ylös ja alas. Lehmät spawnaavat yleensä 4-12 lehmän joukoissa. Kuten kaikki muutkin passiiviset joukot, lehmät eivät voi vahingoittaa pelaajaa. Vaikuttaa kuitenkin, että valo houkuttelee lehmiä. Lehmiä voi houkutella myös vehnällä.

Kasvatus

Katso Eläintenkasvatus.

Lehmiä voi kasvattaa normaalilla tavalla, ja kahden lehmän lisääntyessä spawnaa vasikka, joka seuraa toista vanhempaansa, kunnes kasvaa aikuiseksi.

Pudotukset

Triviaa

  • Beta 1.3_01 -päivityksen jälkeen lehmien korvista voi saada maitoa.
  • Beta 1.8 -päivityksen mukana lehmistä saattoi tulla vähemmän yleisiä.
  • Koska kaikilla lehmillä on utareet, lehmien vasoilla on käytännössä kaksi emoa.
  • Jos lehmä kuolee laavaan tai tuleen, se pudottaa raa`an pihvin sijasta paistin.
  • Jos pelaaja ottaa vehnän käteensä ja näyttää sitä lehmälle, niin lehmä alkaa seurata pelaajaa. Sama toimii myös vasikoilla ja lampailla.
  • Lehmävasoistakin saa maitoa.
  • Lehmiä voi nimetä nimilapulla.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki