Fandom

Minecraft Wiki

Lasuriittimalmi

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit4 Share

Lasuriittimalmi
Lapislatsulimalmi.png
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei mitään

Generoituu

Kerrokset 0-32

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

15

Työkalu

Hakku (Kivinen tai parempi)

Uusiutuva

Ei (pudottaa 4-8 lasuriittia)

Kerättävyys

Kyllä (64) (Vain "Silkkinen kosketus" lumouksella)

Datanumero

21

Koodinimi

?

Lasuriittimalmi eli Lapis Lazuli Ore on harvinainen malmi. Se lisättiin peliin Beta 1.2 -päivityksessä. Sitä voi löytää tasoilta 0-32 peruskalliosta lähtien, ja suurin mahdollisuus sen löytämiseen on tasolla 19, jolloin sitä on 0,05% kaikesta kivestä, eli 5/10,000:sta. Lasuriittimalmia voi kerätä kivisellä tai paremmalla hakulla, ja sen tuhoaminen pudottaa 4-8 lasuriittia. Lasuriittimalmi on 1,5 kertaa yleisempää kuin timanttimalmi, joka on pelin tällä hetkellä toiseksi harvinaisin malmi. Harvinaisin on tällä hetkellä smaragdimalmi. Lasuriittimalmista saa paljon kokemusta.

Lasuriittimalmista saatavaa lasuriittia käytetään pääasiassa lumoamiseen.
Lasuriittiäluolassa.jpeg

Lasuriittia luolassa.

Triviaa

  • Aluksi lasuriittimalmista sai vain yhden lasuriitin, mutta se teki materiaalista liian harvinaisen ja sinisistä villoista liian vaikeita tehdä. Tämän takia Beta 1.02_02 -päivityksessä määrä nostettiin 4-8:aan.[1]
  • Lasuriitti oli ainut malmi, jonka tekstuuri oli erilainen kuin muiden, mutta Minecraft 1.3.1 -päivityksessä peliin lisättiin smaragdimalmi. Myöhemmin 1.5 -päivityksessä tuli vielä kolmas erilainen malmi, hornakvartsimalmi.
  • Kuten hiili-, punakivi- ja timanttimalmi, lasuriittimalmi antaa mineraalinsa suoraan; sinun ei tarvitse sulattaa sitä uunissa (paitsi jos keräsit lasuriittimalmikuution Silkkinen kosketus -lumouksella lumotulla hakulla). Tosin jos sulatat malmikuution, saat vain yhden lasuriitin.

Katso myös

Viitteet

  1. Lapis Lazuli is FAR too rare.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki