FANDOM

Lasiruutu
Lasipaneeli
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

6 lasia

Generoituu

NPC-kylät

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Kyllä

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

?

Työkalu

Ei ole

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

102

Koodinimi

?

Lasiruutu eli Glass Pane on Beta 1.8 -päivityksen mukana peliin lisätty läpinäkyvä ja ohut kuutio. Ne toimivat lasin vaihtoehtokuutiona. Jos lasiruudun tuhoaa, se ei pudota kuutiota. Lasiruutujen asettaminen toimii samalla tavalla kuin aitojen asettaminen. 6 lasista voi craftata 16 lasiruutua. Sen craftaus tapahtuu samalla tavalla kuin aidan craftaus. Lasiruutuja voi saada takaisin tuhoamalla sen silkkisellä kosketuksella lumotulla hakulla.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Lasi
Lasi
Lasi
Lasi
Lasi
Lasi
Lasipaneeli
(16)

Tietoa

PaneeliCreeper

Lasiruudut ovat tarpeeksi ohuita 1x2 kuution kokoisten joukkojen vangitsemiseen. Kuvassa vangittuna creeper.

Lasiruutuja voi asettaa vain pystysuoraan, ja ne kiinnittyvät toisiinsa sekä lasiruutuihin. Lasiruudut generoituvat luonnollisesti NPC-kyliin. Lasin craftaaminen lasiruuduiksi on määrällisesti kannattavaa, sillä 6 lasista syntyy aina 16 lasiruutua.

Lasiruuduista voi rakentaa esimerkiksi ohuita ikkunoita, vedenalaisia hengittämiskammioita, lasitunneleita ja kasvihuoneita. Lisäksi ääreläiset eivät muutu aggressiivisiksi jos niitä katsoo lasiruutujen läpi.

Triviaa

  • Pelaaja mahtuu neljän lasiruudun reunustamasta reiästä. Tämä tekee niistä hyviä vedenalaisten rakennusten sisäänkäyntejä.
  • Ääreläiset eivät voi siirtää lasiruutuja, eivätkä myöskään lasia.
  • Vihamieliset joukot voivat katsoa pelaajaa lasiruutujen läpi, mutta eivät muutu aggressiivisiksi.
  • Ennen 1.0.0 julkaisua lasiruutuja sai kun pelaaja rikkoi

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki