Fandom

Minecraft Wiki

Lähiverkkomoninpeli

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit5 Share

Tämä artikkeli käsittelee lähiverkkomoninpeliä. Serverimoninpelillä on oma artikkeli.
Moninpeli.png

Lähiverkkomoninpeli eli LAN multiplayer on moninpelimahdollisuus, jossa yhden pelaajan kartta jaetaan hänen tietokoneeltaan lähiverkkoon. Peliin pääsevät vain ne pelaajat, jotka ovat yhdistäneet tietokoneensa samaan lähiverkkoon langattomasti tai langallisesti, johon kartan jakava pelaaja on yhdistänyt koneensa. Yhdellä lähiverkkomoninpelimaailmalla voi olla enintään 8 pelaajaa.

Käyttöönotto

Lähiverkkomoninpeliä varten on kaikkien oltava samassa lähiverkossa, eli pelaajien täytyy olla yhdistettynä samaan modeemiin, langalliseen reitittimeen, langattomaan tukiasemaan tai vastaavaan. Jos toinen pelaaja on yhdistetty langattomasti WLAN-tukiasemaan, joka on yhdistetty samaan modeemiin, missä on toinen pelaajia kiinni langallisesti, voi kummassakin pelata lähiverkkomoninpelissä.

Pelaaja, jonka koneelta peli isännöidään, täytyy pelissä painaa ESC -näppäintä ja sen jälkeen näkyviin tulevaa Jaa lähiverkkoon -näppäintä. Näkyviin tulee Lähiverkkomaailma -ikkuna, jossa on kaksi monivalintanäppäintä ja Jaa lähiverkkoon -näppäin, sekä Peruuta -näppäin. Vasemmassa monivalintanäppäimessä voi valita peliin liittyvien pelaajien pelimuodon, ja oikeassa onko huijauskomennot päällä vai pois päältä peliin liittyviltä pelaajilta. Kun pelin jakavan koneen pelaaja on painanut Jaa lähiverkkoon -näppäintä, hän ei voi enää pysäyttää peliä ESC -näppäimellä. Jos isännöitsiä menee pois jakamastaan maailmasta, kaikki siellä pelaavat pelaajat joutuvat myös pois pelistä.

Kun peli on jaattu lähiverkkoon, on muiden pelaajien vielä liityttävä peliin. Peliin liittyminen tapahtuu perusvalikossa (ylhäällä kuva), jossa on näppäin; Moninpeli (ylhäällä kuvassa punaisessa laatikossa). Tätä painettuaan pelaaja siirtyy Pelaa moninpeliä -ikkunaan. Ikkunassa näkyy ensin teksti Etsitään maailmoja lähiverkosta, ja jos lähiverkossa on jaettu peli, näkyviin ilmestyy sen nimi ja muita tietoja valintaikkunaksi tämän tekstin tilalle. Painamalla ensin jotakin maailmojen valintaikkunoista, jaa sitten Liity peliin -näppäintä, liittyy pelaaja, joka tämän teki, pelin jakavan pelaajan peliin.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki