Fandom

Minecraft Wiki

Kyltti

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit2 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Kyltti

'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

1 keppi
6 lautaa

Generoituu

Ei mitään

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

5

Työkalu

käsi

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (16)

Datanumero

323

Koodinimi

?

Kyltti eli Sign on Creative 0.24 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Niitä voi craftata 6 lankusta ja 1 kepistä. Jotkut tekevät portaista ja kylteistä "tuoleja", mutta niiden varsinainen tarkoitus on mahdollisuus esittää niihin kirjoitettuja tekstejä. Niiden avulla voi esimerkiksi antaa suuntaohjeita, merkitä omaisuutta, merkitä sääntöjä tms. Kylttien avulla voi myös luoda esimerkiksi sängyn- tai "sohvanpäätyjä". Kyltin saa hajotettua nopeiten kirveellä.

Craftaus

Craftausruutu

Lauta
Lauta
Lauta
Lauta
Lauta
Lauta
Tyhjä.png
Tikku
Tyhjä.png
Kyltti
(3)

Tietoa

Kyltit luokitellaan normaaliksi kuutioksi, jonka läpi pelaajat, joukot ja esineet voivat liikkua. Vesi ei voi virrata kyltin läpi tai sisälle, joten niiden avulla voi luoda ilmataskuja (kuten tikkaidenkin avulla).

Kun kyltin asettaa johonkin, esiin tulee tekstiruutu, johon voi kirjoittaa tekstiä. Kyltissä on neljä riviä, joille kaikille mahtuu 15 kirjainta. Riviä voi muuttaa Enter -näppäimellä (vaihtaa riviä alaspäin) sekä Ylös/Alas -nuolinäppäimillä. Kun kylttiin on kirjoitettu, tekstiä voi muuttaa vain tuhoamalla kyltin, asetamalla- ja kirjoittamalla sen uudelleen.

Kylttejä voi asettaa joko kuutioiden päälle (maahan) tai niiden kylkeen (seinälle). Nämä kaksi kylttityyppiä näyttävät erilaisilta.

Bugit

  • Mikäli pelaaja tuhoaa moninpelissä kyltin, johon toinen pelaaja on kirjoittamassa, teksti jää näkyviin.
  • Kuten maalaukset, valaistus ei toimi kunnolla kylttien kanssa.
  • Jos pelaaja asettaa kyltin portaaliin menon aikana, kylttiin ei tule mitään tekstiä.
  • Jos kyltin asettaa hiekalle tai soralle; palojen pudotessa sen alta, kyltti katoaa pudottamatta mitään.

Triviaa

  • Kylttien tekstiä ei voi kopioida eikä niihin voi liittää tekstiä edes näppäinkomennoilla.
  • Kylttejä voi asettaa toistensa päälle.
  • Minecraft 1.3.1-päivityksen jälkeen kyltin craftaus tuottaa kolme kylttiä yhden sijaan.
  • Minecraft 1.3.1-päivityksen jälkeen kyltit stackaantuvat 16 stackkeihin.
  • Moninpelissä voi lukita arkkuja käyttämällä kylttiä. (Tarvitsee Lockette -lisäosan)
  • 1.8 päivityksessä tuli toiminto jonka takia kun kylttiin kirjoittaa tekstiä tekstin määrä rajoittuu kirjainten leveyden mukaan eikä kirjainten määrän.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki