FANDOM

YI B-Luokka

Kuu

Kuu

Kuu on Indev -versiosta lähtien pelissä mukana ollut taivaalla näkyvä kohde. Kuu on osa vuorokauden vaihtumista: se tulee esiin illalla, katoaa aamulla ja ei näy ollenkaan päivällä. Kuunvalossa pelin valoisuus on 4, mikä tarkoittaa että aggressiivisia joukkoja voi spawnata ja kasvit eivät voi kasvaa. Kuun päiväinen vastine on Aurinko. Kuu on siitä erikoinen, että pelaaja ei voi mennä kuuhun, paitsi modeilla. Sama pätee Auringon kanssa.

Kuunvalo

Kuun vaiheet

Kuun 8 eri vaihetta

Kuunvalo on niin heikkoa, että sen aikana voi spawnata aggressiivisia joukkoja. Tällöin myös passiiviset joukot koittavat etsiä keinotekoista valoa. Kun aamu alkaa, osa joukoista, eli luurangot ja zombit syttyvät palamaan. Lisäksi silloin hämähäkit muuttuvat neutraaleiksi.

Vaiheet

Kuulla on 8 eri vaihetta, joiden läpi se käy yhdessä Minecraft -kuukaudessa. Kuun vaihe vaihtuu usein 3-4 päivän välein.

Triviaa

  • 1.9 Pre-Release 4 -kehitysversiossa Kuu ja Aurinko muutettiin pyöreiksi. Ne kuitenkin palautettiin Minecraft 1.0.0:n lopulliseen julkaisuun mennessä takaisin neliön muotoiseksi.
  • Kuulla ei ollut vaiheita ennen Minecraft 1.0.0 -päivitystä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki