FANDOM

YI A-Luokka

Kurpitsa
Kurpitsa
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

Mihin tahansa satunnaisesti. Erittäin harvinainen aavikolla.

Painovoima

Kyllä

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

5

Työkalu

Kirves

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

86

Koodinimi

?

Kurpitsa eli Pumpkin on Alpha 1.2.0 -päivityksessä peliin lisätty, harvinainen kuutio. Helpoiten kurpitsoja voi löytää kasvamasta metsä- ja suoelinympäristöistä, mutta niitä on mahdollista löytää myös lumialueilta. Kurpitsat voivat kasvaa yksin tai jopa 25 kurpitsan joukoissa. Kurpitsoja voi myös kasvattaa kurpitsansiemenistä, joita voi löytää vain hylätyistä kaivoksista. Lisäksi kurpitsan voi craftata neljäksi kurpitsansiemeneksi. Kurpitsoja voi kasvattaa viljelysmaalla, mutta ne kasvavat myös pelkällä mullalla.

Tietoa

On mahdollista löytää vain kurpitsoja, joihin on kaiverrettu kasvot. Kurpitsan ainoat käyttötarkoitukset ovat niiden käyttäminen kypärinä ja kurpitsalyhtyjen sekä koriste- ja valonlähdepalikoiden craftauksessa. Jeb on kuitenkin maininnut, että joskus peliin saatetaan lisätä kaivertamattomiakin kurpitsoja. Lisäksi peliissä on kurpitsapiirakka, joka on kurpitsasta craftattava ruoka-esine. [1]

Kurpitsoita voi käyttää rautajättien ja lumijättien tekemiseen.

Kurpitsakypäristä ei saa suojaa, mutta niiden päässä pitäminen mahdollistaa ääreläisten silmiin katsomisen ilman, että ne hyökkäävät kimppuun. Kurpitsa ei kuitenkaan estä niiden hyökkäämistä, jos esimerkiksi lyöt niitä.

Kasvattaminen

Kurpitsakypärä

Näkymä kurpitsakypärän sisältä.

Kun kurpitsansiemenet istuttaa viljelysmaahan, syntyy pieni varsi, joka kasvaa kunnes saavuttaa maksimikokonsa. Tämän jälkeen se muuttuu normaaliksi kurpitsaksi. Tästä varresta alkaa syntyä uusi kurpitsa. Kun kurpitsasta tulee täysinkasvanut, se muuttaa allaan olevan viljelysmaan mullaksi. Tämä prosessi kestää noin 10-30 minuuttia.

Mikäli kurpitsanvarren lannoittaa luujauholla, se muuttuu heti paikalla täysikokoiseksi kurpitsaksi. Tämä prosessi voi kuitenkin myös epäonnistua.

Triviaa

  • Kurpitsa päässä voi olla huoletta ääreläisistä, nimittäin ääreläinen ei hyökkää kimppuusi jos katsot sitä silmiin kurpitsa päässä, koska ääreläinen ei silloin näe silmiäsi.
  • Beta 1.2 -päivityksessä peliin tuli bugi, jonka takia näytti, että kurpitsakypäröitä pidettiin väärinpäin. Tämä korjattiin Beta 1.5_01 -päivityksessä.
  • Ääreläinen voi ottaa kurpitsan pois pelaajan päästä jos seisoo sen vieressä.

Viitteet

  1. Jeb Twitterissä

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki