FANDOM

Kultaharkko
Kultaharkko

Tyyppi

Materiaali

Kestävyys

Tuhoutumaton

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

266

Kultaharkko eli Gold Ingot on tiettyjen esineiden craftaukseen tarvittu materiaali. Kultaharkkoja voi valmistaa sulattamalla ne uunissa kultamalmista, sekä kultakuutiosta tai kultakimpaleista craftaamalla. Niitä voi myös löytää tukikohdista ja hylätyistä kaivoksista jne. Kultaharkoista voi craftata lapioita, kirveitä, hakkuja, miekkoja, kuokkia, suojavarusteita, kelloja, kiihdytinraiteita, kultakimpaleita ja kiinteitä kultakuutioita. työkalujen craftaaminen kullasta ei ole kannattavaa sillä kullan kestävyys on lautaa pienempi.

Sulatus ja craftaus

Sulatus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

Sulatus
Hiili
Kultamalmi
Kultaharkko

Vaihtoehtoiset menetelmät:

Craftausruutu

Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultakimpale.png
Kultaharkko.png

Craftausruutu

 Tyhjä.png 
Tyhjä.png
 Tyhjä.png 
Tyhjä.png
Kultapala.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Kultaharkko.png
(9)

Tietoa

Kullasta tehdyt työkalut tuhoutuvat erittäin nopeasti, eli niiden kestävyys on hyvin pieni. Lisäksi kultahakuilla voi kaivaa vain kiveä, mukulakiveä, hiiltä ja laattoja. Niiden käyttöä ei suositella, mutta kultatyökalut ovat kuitenkin kaikista nopeiten toimivia kaikista työkaluista, paitsi kultamiekka, joka aiheuttaa yhtä paljon vahinkoa, kuin puumiekka ja kuluu nopeasti.

Triviaa

  • Aluksi kultatyökalujen kestävyys oli melko korkea, mutta sitä madallettiin kullan pehmeyden ja pelin realistisuuden vuoksi.
  • Kultaharkko käyttää samaa tekstuuria kuin tiili ja rautaharkko, mutta eri värisenä.
  • On pieni mahdollisuus, että Zombie-sika saattaa pudottaa kultakimpaleen kuollessaan.
  • Kulta on kaikkein huonoin materiaali miekkojen tekemiseen

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki